واکسیناسیون اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها آغاز شد

تهران (پانا) - مراسم آغاز واکسیناسیون اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های کشور با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون کل وزارت بهداشت در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
واکسیناسیون اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها آغاز شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، مراسم آغاز واکسیناسیون اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های کشور صبح امروز همزمان با عید سعید غدیرخم با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

طهرانچی در این مراسم با تبریک عید غدیرخم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حرکت اجتماعی خود و با توجه به اینکه در تربیت پزشک و پرستاران، کمک آموزش عالی پزشکی است، در بخش سلامت نیز رسالت اجتماعی برای خود قائل است تا در حرکت‌های بزرگ ملی نقش‌آفرینی کند.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانشگاهیان، اظهار داشت: واکسن بحثی جدی است تا کشور بتواند در مدت کوتاهی ساماندهی و سازماندهی شود و لازمه باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها، واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰ درصد پرستاران کشور را تربیت کرده و دارای ۱۰۰ واحد دانشگاهی ارائه‌کننده رشته پرستاری و ۱۰ واحد علوم پزشکی است، مقرر شد با وزارت بهداشت در راستای پیاده‌سازی رسالت اجتماعی خود در بحث واکسیناسیون دانشگاهیان ورود کند.

طهرانچی با اشاره به ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد مرکز واکسیناسیون در سراسر کشور، گفت: آمادگی داریم تا با توجه به وسعت هر استان، ۵ تا ۱۵ مرکز واکسیناسیون را در هر یک از استان‌های کشور راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم در مرحله اول واکسیناسیون اساتید، کارکنان و دانشجویان و در مرحله بعدی، واکسیناسیون عمومی را انجام دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم بتوانیم در یک فرصت فشرده تا ۱۵ آبان ماه تمام جامعه علمی دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم و حوزه‌های علمیه را واکسیناسیون کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد تا با فراهم کردن امکانات، مراکز واکسیناسیون خود را در خدمت واکسیناسیون عمومی قرار دهد.

در ادامه این مراسم، حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیار خوشحالم در چنین روزی در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارم. امروزه می‌توان موضوع واکسیناسیون را مهم‌ترین و بااولویت‌ترین کار حوزه سلامت و شاید کل کشور دانست تا بتوانیم از همه‌گیری کووید ۱۹ خارج شویم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری واکسیناسیون کرونا در کشور و مجامع بین‌المللی، تصریح کرد: واکسیناسیون کاهش شدید مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را در پی داشته و عمده مرگ و میرها در رده سنی بالای ۶۰ سال مربوط به افرادی است که برای واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند.

حریرچی با اشاره به همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی در انجام واکسیناسیون کرونا، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت و توان بسیار خوبی که با ۱۰۰ دانشکده پرستاری و ناوگان تربیتی ۴۰ درصد پرستاران کل کشور و دانشجویان علوم پزشکی در اختیار دارد، می‌تواند در مرحله اول واکسیناسیون، اساتید و کارکنان و دانشجویان خود را واکسینه کند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که دانشگاه آزاد اسلامی تمام توان خود را در این زمینه فعال کند. این دانشگاه می‌تواند با فعال کردن ۳۰۰ مرکز واکسیناسیون خود، در هر مرکز روزانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تزریق انجام دهد و در مجموع دانشگاه آزاد اسلامی امکان تزریق روزانه ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفری را در اختیار دارد که در این زمینه توافق‌های اولیه صورت گرفته و قرار است موضوع در جلسه روز شنبه شورای دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

حریرچی با بیان اینکه صفر تا صد انجام واکسیناسیون در مراکز دانشگاه آزاد اسلامی برعهده این دانشگاه است و وزارت بهداشت تنها وظیفه تأمین و نظارت بر واکسیناسیون را برعهده دارد، گفت: علاوه بر بحث واکسیناسیون، سرعت انجام آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که باید بتوانیم در بازه زمانی کوتاهی جمعیت هدف را واکسینه کنیم، چرا که از دیدگاه بهداشتی سرعت واکسیناسیون موجب تشدید اقدامات و نتایج شده و از ابتلای مجدد و چرخش ویروس در کشور جلوگیری می‌کند.

وی در پایان اظهار داشت: امروز علاوه بر افتتاح طرح واکسیناسیون دانشگاهیان، مراکز واکسیناسیون معلمان و زندانیان نیز آغاز به کار می‌کند. امیدواریم با این اقدامات، تأخیر بوجودآمده در واکسیناسیون جبران شود و مردم به زودی با محوریت واکسن‌های داخلی واکسینه شوند.

محسن نفر، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: امروز روز پرخیر و برکتی برای راه اندازی مرکز واکسیناسیون اعضای هیأت علمی و دانشجویان است. این اقدام را به فال نیک گرفته و امیدواریم این امر با سرعت انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های حضوری نیازمند واکسیناسیون است. با توجه به توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی، هماهنگی‌های خوبی صورت گرفت تا بتوانیم در تمامی استان‌ها مراکز بزرگ تزریق واکسن راه اندازی کنیم. آمادگی داریم در مرحله اول این طرح، با واکسیناسیون خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیأت علمی سایر دانشگاه‌ها و در مرحله بعد واکسیناسیون عموم مردم، در پیشگیری از همه گیری کرونا نقشی تأثیرگذار داشته باشیم.

نفر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد تا پایان واکسیناسیون، مراکز خود را در خدمت مردم قرار دهد، گفت: برای مرحله اول واکسیناسیون اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سامانه‌ای طراحی شده که قرار است روز شنبه در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز رونمایی شود. متقاضیان واکسیناسیون می‌توانند با مراجعه به این سامانه، علاوه بر تعیین وقت واکسیناسیون خود، محل تزریق را نیز انتخاب کنند.

گفتنی است در نخستین روز واکسیناسیون دانشگاهیان، ۱۰۰ نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در مرکز واکسیناسیون واحد علوم و تحقیقات واکسینه شدند.

در مراسم آغاز واکسیناسیون اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های کشور نوید ادهم دبیرکل هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، رضایی مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عشرتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر غلامرضایی رئیس بیمارستان فرهیختگان و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار