ادامه طرح واکسیناسیون فرهنگیان در سراسر کشور تا ۲۵ مردادماه

تهران (پانا) - با حضور وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و و درمان، آیین افتتاح طرح واکسیناسیون فرهنگیان در سراسر کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ادامه طرح واکسیناسیون فرهنگیان در سراسر کشور تا ۲۵ مردادماه

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آیین واکسیناسیون فرهنگیان سراسر کشور همزمان با عید سعید غدیر خم، با حضور سعید نمکی؛ وزیر بهداشت و محسن حاجی میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

در این برنامه، شصت معلم به صورت نمادین واکسن کرونا به آن ها تزریق انجام شد.

در این مرکز، واکسیناسیون همه فرهنگیان از روز شنبه 9 مرداد آغاز و تا پایان واکسیناسیون همه فرهنگیان، ادامه خواهد داشت.

بر اساس تفاهم بین وزارت بهداشت و درمان با وزارت آموزش و پرورش، تهیه لیست معلمان و نوبت دهی فرهنگیان بر عهده وزارت آموزش و پرورش و تامین، تهیه و تزریق واکسن بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

شایان ذکر است؛ شروع نمادین واکسیناسیون 7 مرداد 1400 همزمان با عید سعید غدیر خم و شروع رسمی از 9 مرداد 1400، حداکثر خاتمه تا 25 مرداد 1400است. همچنین در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و مناطق روستایی از ظرفیت موجود مراکز واکسیناسیون شبکه‌های بهداشت و درمان استفاده شود و نیاز به ایجاد مرکز جداگانه نخواهد بود.

در شهرهای بالای ۲۰هزار نفر با توجه به جمعیت گروه هدف در صورت لزوم نسبت به ایجاد پایگاه جدید(تجمیعی) به تعداد مورد نیاز بر اساس جمعیت گروه هدف اقدام می شود.

مدیر پایگاه تجمیعی( نیروی آموزش و پرورش)، پزشک پایگاه، واکسیناتور ( با مشارکت از نیروهای پرستاری، مامایی، بهیار و یا گروه های پیراپزشکی فیلد درمان)، متصدی ثبت سامانه و احراز هویت( نیروی آموزش و پرورش)، خدمات ( نیروی آموزش و پرورش) و ناظرین فنی و تحویل و تحول فرایند تحویل، توزیع و بازگشت واکسن (مرکز بهداشت) هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار