چند ترفند برای داشتن پخش زنده‌ موبایل

تهران (پانا) - ایجاد پخش زنده از طریق تلفن همراه معمولا آنطور که باید باکیفیت نیست و مشکلاتی درآن ایجاد می‌شود اما با چند ترفند می‌توانید مشکلات آن را حل کنید.

کد مطلب: ۱۲۰۳۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
چند ترفند برای داشتن پخش زنده‌ موبایل

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها همه با استفاده از گوشی‎هایی که در دست داریم می‎توانیم بسیاری از مراسم‌ها و اتفاقات را به طور زنده از سرتاسر جهان مشاهده کنیم اما شرط لذت بردن از یک پخش زنده اینترنتی، کیفیت خوب صدا و تصویر آن است، در غیر اینصورت فرد بیننده نه تنها لذتی نمی‌برد بلکه ممکن است عصبی نیز بشود.

گاهی چشم پوشی از صدا هنگام پخش مستقیم آسان است، اما اگر واقعاً می خواهید مردم آنچه را می بینید یا احساس می‌کنید تجربه کنند، پس پخش زنده شما به صدای واضح نیاز دارد. در ادامه چند نکته وجود دارد که می توانید برای کمک به دقیق شنیده شدن هر کلمه و صدایی که پخش می کنید استفاده کنید.

1. یک میکروفون خوب تهیه کنید

مهمترین نکته برای دستیابی به صدای با کیفیت برای پخش زنده تهیه یک میکروفن با کیفیت است. بسته به شرایط، بودجه و تلفن هوشمند شما، گزینه های زیادی در بازار وجود دارد.

اگر فقط در حال فیلمبرداری از برنامه های شخصی خود هستید، میکروفن MVL Omnidirectional Condenser Lavalier را به شما پیشنهاد می دهیم. اگر در حال پخش یک رویداد زنده با تلفن iOS هستید، میکروفن استریو کندانسور دیجیتال MV88 مستقیماً به درگاه Lightning متصل می شود و صدا را ضبط می کند، خصوصاً در تنظیمات بلند مانند کنسرت راک. اگر دستگاه Android دارید، می توانید از میکروفن کندانسور دیجیتال MV5 یا میکروفن کندانسور بزرگ دیافراگمی MV51 دیجیتال با لوازم جانبی کابل OTG اضافی برای بهبود کیفیت صدای خود استفاده کنید.

2. برای جلوگیری از ایجاد وقفه، از حالت هواپیما استفاده کنید

آخرین چیزی که می‌خواهید در طول پخش مستقیم خود داشته باشید این است که باید تماس های دریافتی، پیام ها یا سایر اعلان های حواس پرتی قطع شود. بهترین راه برای قطع این حواس پرتی ها تنظیم تلفن در حالت هواپیما است. برای دستیابی به بهترین عملکرد پخش زنده، در صورت امکان به وای فای متصل شوید و تلفن همراه خود را به حالت هواپیما ببرید.

3. بررسی صدا انجام دهید

بهترین راه برای اطمینان از اینکه همه چیز روان و عالی به نظر می رسد، انجام یک بررسی صدا یا تمرین است. در Periscope، روی نماد Lock در صفحه پخش کلیک کنید تا یک پخش خصوصی را با دوستی تنظیم کنید که بتواند به شما اطلاع دهد که آیا همه چیز مطابق انتظار است یا نه. Facebook Live به شما امکان می دهد فقط با خودتان پخش زنده را به اشتراک بگذارید تا بتوانید یک بررسی سریع انجام دهید.

4. روند را کنترل کنید

سخت ترین قسمت پخش زنده این است که شما واقعاً نمی دانید مخاطبان شما در آنسوی پخش چه می شنوند. برای اطمینان از اینکه همه چیز خوب پیش می‎رود از یکی از دوستانتتان بخواهید به پخش زنده شما بپیوندد تا اگر مشکلی بود به شما اطلاع دهد. همچنین در صورت امکان می‎توانید خود نیز با یک دستگاه دیگر به این پخش اضافه شده و اوضاع را بررسی کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار