اعلام آمادگی آمریکا برای بازگشت به مذاکرات وین

تهران (پانا) - یک مقام ارشد دولت آمریکا بامداد پنجشنبه آمادگی کشورش برای بازگشت به مذاکرات وین برای احیای برجام را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی آمریکا برای بازگشت به مذاکرات وین

به گزارش اسپوتنیک، این مقام آمریکایی گفته است مذاکره‌کنندگان آمریکایی آماده هستند تا به‌محض آماده‌شدن تهران، برای دور هفتم گفت‌وگوهای غیرمستقیم با ایران برگردند. این مقام آمریکایی که نامش بیان نشده، توضیح داده تیم مذاکره‌کننده آمریکا به سرپرستی رابرت مالی می‌تواند هفته آینده برای پیگیری گفت‌وگوها به وین بازگردد، هرچند که ممکن است تاریخ آن به تعویق بیافتد. این مقام آمریکایی همچنین گفته است تیم رابرت مالی با رژیم صهیونیستی نیز گفت‌وگو کرده است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز در نشست خبری روز گذشته خود در این باره اعلام کرد ما شاهد فرصتی برای حرکت به سمت یک راهکار دیپلماتیک هستیم. امیدواریم دیگرانی که در مذاکرات حضور دارند این فرصت را ببینند.

مذاکرات برجام پس از ۶ دور گفت‌وگوهای فشرده و مستمر در وین، به مراحل پایانی نزدیک شده و دیپلمات‌ها امیدوارند این توافق در هفته‌های آینده فعال شود. در آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات های شرکت کننده با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند. در پایان این نشست، هیات‌ها برای کسب دستورالعمل‌های سیاسی درخصوص مسائل باقی‌مانده راهی پایتخت‌های خود شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار