مهمترین اخبار آموزش‌و‌پرورش در هفته ای که گذشت؛

از جزئیات بازگشایی مدارس در مهرماه تا برقراری فوق العاده ویژه فرهنگیان

تهران (پانا) - هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش پیرامون اخباری مبنی بر افتتاح طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و جزئیات بازگشایی مدارس از اول مهرماه 1400 بود که وزیر آموزش و پرورش دراین باره صحبت‌هایی داشت.

کد مطلب: ۱۱۹۴۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
از جزئیات بازگشایی مدارس در مهرماه تا برقراری فوق العاده ویژه فرهنگیان

در این هفته محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به طور قطعی اعلام کرد که با واکسیناسیون معلمان در مردادماه مدارس از اول مهرماه 1400 باز می‌شوند و دانش‌آموزان پس از حدود 2 سال فعالیت در فضای مجازی می‌توانند به مدرسه بروند و تحصیل خود را به صورت حضوری ادامه دهند.

اخباری مبنی بر موضوع فوق العاده ویژه فرهنگیان که چند هفته ای است پررنگ تر شده، جزئیات فعالیت‌های تابستانه وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و ثبت سفارش کتب درسی برخی از دیگر اخبار وزارت آموزش و پرورش بود که مشروح آن را در گزارش خبری زیر می‌خوانید:

آموزش دانش‌آموز_خبرنگار «پانا» در حوزه فعالیت‌های داوطلبانه

در تفاهم نامه 3 جانبه همکاری که بین خبرگزاری دانش‌آموزی پانا، مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به امضا رسیده است، آموزش دانش‌آموز_خبرنگار «پانا» در حوزه فعالیت‌های داوطلبانه یکی از مهمترین برنامه‌های این تفاهم ‌نامه است.

این مهم قرار است براساس تفاهم نامه ای به اجرا دربیاید.

اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام پیمانی سال ۹۹ آموزش و پرورش

مدیر کل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش از اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌های عمومی پذیرفته شدگان آزمون استخدام پیمانی سال 1399 خبر داد.

آغاز سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان

ثبت نام اولیه پایه اول ابتدایی از روز شنبه اول خردادماه به صورت حضوری انجام شد و براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، بعد از مراجعه دانش‌آموزان به پایگاه‌های سنجش بدو ورود به دبستان، ثبت نام قطعی انجام خواهد شد؛ سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی از 30 خردادماه به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره اهمیت اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان سخن گفت و این طرح را یک طرح ملی و بزرگ دانست.

وی در مراسم افتتاح این طرح خبر داد نوبت دهی‌های طرح سنجش سلامت نوآموزان الکترونیکی است و امسال سنجش توانایی حرکتی دانش‌آموزان در طرح سنجش سلامت اضافه شده است.

جزئیات بازگشایی مدارس

وزیر آموزش و پرورش همچنین این هفته در حاشیه جلسه هیات دولت تاکید کرد تصمیم کلی ما بر بازگشایی مدارس است، اما کرونا وضعیت پیش بینی نشده‌ای دارد. امیدوارم این مسیر فعلی بیماری مهار بیشتری شود و کنترل دولت بر بیماری بیشتر شود.

مکاتبه آموزش‌و‌پرورش برای برقراری فوق‌العاده ۵۰ درصدی فرهنگیان

ناصر سلیمان زاده رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و امور اداری اعلام کرد برای پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان تا سقف ۵۰ درصد با سازمان برنامه و بودجه مکاتبه و پاسخ آن دریافت شد.

فوق العاده ویژه فرهنگیان برقرار شد

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش، نوشت: فوق العاده ویژه فرهنگیان، بویژه معلمان بر اساس ضوابط و مقررات ابلاغی از مراجع ذی‌صلاح تعیین و برقرار شده است.

فعالیت مراکز دارالقرآن‌ها برای دانش‌‌آموزان در تابستان

محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح فعالیت‌های تابستانی این اداره کل تاکید کرد که مراکز دارالقرآن الکریم به عنوان محل و مأمن فعالیت‌های قرآنی محله‌ها در طول سال و ایام تابستان است.

گفتنی است که در هفته بعد فعالیت‌ پایگاه‌های اوقات فراغت به طور رسمی آغاز خواهد شد.

ثبت سفارس کتب درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از 6 تیرماه

محمد علوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از ثبت سفارش کتاب‌های درسی حدود 90 درصد از دانش‌آموزان میان پایه ابتدایی تا متوسطه دوم خبر داد.

وی در این باره افزود: از اواسط شهریورماه فرایند توزیع کتاب‌ها از استان به مدارس صورت می‌گیرد و ثبت سفارس کتب درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از 6 تیرماه خواهد بود.

نحوه دریافت کارنامه‌های الکترونیکی دانش‌آموزان اعلام شد

محمود حبیبی مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش گفت مشکل صدور کارنامه‌های الکترونیکی دانش‌آموزان برطرف شده و مدیران مدارس می‌توانند با ورود به سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا) به نشانی sida.medu.ir کارنامه دانش‌آموزان را به صورت انفرادی و یا گروهی صادر کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار