نحوه دریافت کارنامه‌های الکترونیکی دانش‌آموزان اعلام شد

تهران (پانا) - مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش گفت مشکل صدور کارنامه‌های الکترونیکی دانش‌آموزان برطرف شده و مدیران مدارس می‌توانند با ورود به سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا) به نشانی sida.medu.ir کارنامه دانش‌آموزان را به صورت انفرادی و یا گروهی صادر کنند.

کد مطلب: ۱۱۹۴۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
نحوه دریافت کارنامه‌های الکترونیکی دانش‌آموزان اعلام شد

به گزارش صدا و سیما، محمود حبیبی گفت: دانش آموزان می‌توانند از امروز بدون حضور در مدرسه و با ورود به پرونده الکترونیکی خود به نشانی pada.medu.ir کارنامه تحصیلی خود را مشاهده کنند. دانش آموزان پایه اول با کد ملی و سایر دانش آموزان با گذرواژه‌ای که از مدرسه محل تحصیل می‌گیرند می‌توانند به این سامانه وارد شوند.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان در مدارس از امسال خبر داد و افزود: دانش آموزان ورودی پایه‌های اول، هفتم و دهم باید با ورود به سامانه پادا به ثبت نام الکترونیکی و انتخاب مدرسه خود اقدام کنند. ثبت نام دانش آموزان میان پایه در همان مدرسه محل تحصیل انجام می‌شود، ولی دانش آموزانی که درخواست تغییر مدرسه خود را دارند می‌توانند ۵ مدرسه در نزدیکی محل سکونت خود را انتخاب کنند.

وی به بروز اختلال در سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تعداد مراجعه کنندگان به سامانه ثبت نام خیلی زیاد است و ممکن است سبب کندی در روند ثبت نام شود که البته ما سعی کرده ایم که این مشکل را به حداقل برسانیم. هفته گذشته مشکل فنی در سامانه ثبت نام الکترونیکی داشتیم که این مشکل هم اکنون برطرف شده است. مشکل صادر نشدن گذرواژه‌های ورود به سامانه نیز حل شده است و مدارس می‌توانند گذرواژه‌های لازم را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

حبیبی یادآور شد: دانش آموزانی که به ابزار‌های هوشمند و یا اینترنت دسترسی ندارند می‌توانند با کمک مدیران مدارس و با استفاده از امکانات مدرسه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. بیش از ۸۰ درصد مدارس به شبکه اینترنت متصل هستند، ولی مدارسی که امکان اتصال به شبکه اینترنت را ندارند می‌توانند از مدارس معین در همان منطقه کمک بگیرند.

وی افزود: فیلم‌های آموزشی ثبت نام الکترونیکی مدارس از طریق شبکه شاد در اختیار خانواده‌ها و دانش آموزان قرار گرفته است. مدارس و خانواده‌ها در صورت مشاهده هرگونه مشکل در سامانه ثبت نام الکترونیکی می‌توانند به پشتیبانی سامانه در مدرسه و یا شبکه شاد اطلاع رسانی کنند تا مشکل به سرعت برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار