چگونگی دریافت طرح‌های فناورانه فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) - مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان از راه اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی این دانشگاه خبر داد و گفت هدف اصلی این مرکز، جذب فناوران و کارآفرینان دانشگاه فرهنگیان است که علاقه ­مند به نوآوری و کارآفرینی در حوزۀ آموزش هستند.

کد مطلب: ۱۱۹۳۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی دریافت طرح‌های فناورانه فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان

به گزارش حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه بلافاصله بعد از افتتاح رسمی در زمستان سال گذشته توسط حسین خنیفر ریاست دانشگاه و تعدادی از اعضای هیات رئیسه، با تشکیل کمیته نوآوری و کارآفرینی در اسفند سال 1399، آغاز فعالیت این مرکز را ریل گذاری کرد. پیرو مصوبات این کمیته، حدود هشت شعبه مرکز نوآوری و کارآفرینی علاوه بر مرکز تبریز که در 1399 شروع به کار کرد در مدیریت های استانی دانشگاه فرهنگیان، در سال 1400 تاسیس و راه ­اندازی خواهد شد که یک شعبه آن در سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در استان خراسان رضوی افتتاح شد.

محمدرضا محمودیان مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه اظهار کرد: هدف اصلی این مرکز، جذب فناوران و کارآفرینان دانشگاه فرهنگیان است که علاقه ­مند به نوآوری و کارآفرینی در حوزۀ آموزش هستند. این هدف با راه­ اندازی سامانه ­ای جامع جهت دریافت طرح­ های فناورانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان محقق خواهد شد. پس از ثبت طرح­ های فناورانه در سامانه مرکز آنها مورد ارزیابی قرار می­ گیرد.

در سال جاری سه پروژه اساسی در دستور کار مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه قرار دارد که دو پروژۀ "طرح نظارت کلینیکی معلم محور" و پروژۀ "تولید محتوای الکترونیک بر اساس آموزش معکوس" هم اکنون کلید خورده و در حال پیشرفت است. همچنین سامانه دوم که مربوط به تولید محتوای الکترونیک بوده در حال راه­ اندازی است که در راستای تولید محتوای الکترونیک می باشد. از طرف دیگر ارتباط نزدیکی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد شده است که در سال 1400 این همکاری ادامه خواهد داشت؛ آموزش ­های متناسب با نیازهای کانون و دستیابی به اهداف اساسی دانشگاه فرهنگیان در زمینه آموزش، از محورهای این همکاری است.

مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان، به دنبال ایجاد یک فضای مرجع، در جهت ادامه همکاری و ارتباط دانشجومعلمان پس از فارغ التحصیلی با دانشگاه فرهنگیان است که پروژه "تولید محتوای الکترونیک بر اساس آموزش معکوس" اولین قدم برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته این مرکز می­ باشد.

در پایان محمودیان بیان کرد: در حوزه فرهنگ سازی حفظ منابع آبی و آموزش مدیریت صحیح این منابع، "طرح کوزه" را دنبال خواهیم کرد. هم اکنون این طرح با مدیریت شعبه استان آذربایجان شرقی مرکز نوآوری و کارآفرینی پیگیری می ­شود. همچنین این مرکز با دو شرکت نوآور و کارآفرین خصوصی، ارتباط تنگاتنگ و خوبی ایجاد کرده که اعضای آن شرکت به عنوان عضو کارآفرین در کمیته نوآوری و کارآفرینی دانشگاه حضور دارند. از فعالیت های دیگر این مرکز می­ توان به تقویت ارتباط با مراکز نوآوری دانشگاه ­های بزرگ نظیر علامه طباطبایی، شهید بهشتی و تعریف پروژه های مشارکتی با آنها اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار