مدیرعامل جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با پانا:

محرومیت و خشکسالی عمیق در سیستان و بلوچستان؛ نذرآب 4 اجرا می‌شود

تهران (پانا) - مدیرعامل هلال احمر استان سیستان و بلوچستان از اجرای طرح نذرآب 4 در هشت شهرستان از این استان خبر داد و گفت عمق محرومیت و خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است.

کد مطلب: ۱۱۹۳۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
محرومیت و خشکسالی عمیق در سیستان و بلوچستان؛ نذرآب 4 اجرا می‌شود

علیرضا میربهاءالدین در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اجرای طرح نذر آب در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد:‌ «سه سال متوالی طرح نذر آب در استان برگزار شد و امسال چهارمین سالی است که این طرح اجرا می‌شود.»

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عمق محرومیت و خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است، گفت:‌ «هر منطقه در استان سیستان و بلوچستان، تنوع خاص خود را دارد و بحران‌ها با توجه به وضع هر منطقه مدیریت می‌شود. اکنون شمال استان کم آبی، ‌خشکسالی و ریزگردها، مردم را به شدت اذیت می‌کند و در جنوب استان کم‌آبی،‌ بدی آب و هوا و نبود کار مردم منطقه را آزار می‌دهد.»

وی ادامه داد:‌ «در طرح نذر آب به تناسب توانی که سایر استان‌ها دارند، اقدامات انجام می‌شود. در طرح‌های قبلی نذر آب،‌ اقدامات خوبی صورت گرفت و رسالتی که در حوزه داوطلبان وجود دارد،‌ انجام می‌شود در واقع با اتصال حوزه داوطلبان و کمک خیرین اقدامات انجام می‌شود.»

میربهاءالدین با بیان اینکه در طرح نذر آب خیرین پای کار هستند، گفت: «هیچ اعتباری در این زمینه از سوی هلال احمر تخصیص نمی‌یابد و طرح با کمک خیرین اجرا می‌شود. البته مشارکت فقط از سوی خیرین بومی نیست بلکه خیرین در سایر استان‌ها نیز مشارکت دارند و هنگامی که عمق فاجعه را مشاهده می‌کنند به صورت خودجوش در بخش‌های دیگر نیز ورود می‌کنند.»

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: «در نذر آب 4، لیست هشت شهرستان به هلال احمر داده شده است و مشخص می‌شود که کدام استان‌ها معین می‌شوند. شهرها اولویت‌بندی می‌شوند و سپس طرح‌ها اجرا می‌شوند.»

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، پویش ملی نذر آب را از سال ۱۳۹۷ به منظور ارتقای سطح سلامت آب شرب و رفع مشکلات زیستی خانوارهای مناطق محروم که با خشکسالی مواجه هستند، آغاز کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار