مناظره دانش‌آموزی با موضوع «چرا باید رأی بدهیم؟»

زنجان (پانا) - مناظره دانش‌آموزی با موضوع «چرا باید رأی بدهیم؟» با مشارکت دانش‌آموزان عضو مجلس دانش‌آموزی، مجامع و خبرگزاری پانا در استان زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مناظره دانش‌آموزی با موضوع  «چرا باید رأی بدهیم؟»

در این مناظره دانش‌آموزان به بحث و تبادل نظر در مورد دلیل برگزاری انتخابات و چرایی مشارکت در انتخابات پرداختند.

این دانش‌آموزان شرکت در انتخابات را حق مسلم خود و همه‌ی رأی دهندگان عنوان کردند که کمترین هزینه را برای شرکت در برنامه‌های مدیریتی کشور به همراه دارد.

دغدغه‌ دانش‌آموزان رأی اولی، مشکلات اقتصادی، اشتغال، حفظ ارزش‌های اسلامی ایرانی، صیانت از فرهنگ اسلام، اقتدار بین‌المللی، دفاع از حقوق محرومان و ... بود.

این دانش‌آموزان تأکید داشتند مشارکت با مطالعه و درست در انتخابات منجر به انتخاب درست می‌‌شود که در نهایت باعث مدیریت بهتر منابع و رشد و توسعه‌ کشور می‌شود. به انتظار آنها باید رئیس جمهور تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را در نظر بگیرد و هدف او دفاع از منافع همه‌ مردم باشد، نه تنها اقشار خاص.

آنها انتظار خود را از رئیس جمهور آینده اینگونه مطرح کردند: یک رئیس جمهور باید متعهد، وفادار به تعهدات و دارای علم سیاسی برقراری ارتباط و توسعه‌ روابط با دیگر کشورها باشد. چرا که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های پیشرفت کشور داشتن روابط حسنه با دیگر کشورهاست. باید متعهد به وعده‌های خود باشد چرا که مردم با توجه به برنامه‌های ارائه شده فرد اصلح را انتخاب می‌کنند. آخر اینکه یک رئیس جمهور باید متعهد به حفظ ارزش‌های یک کشور باشد و اصالت و فرهنگ آن کشور را با برنامه‌ دیگر ازبین نبرد.

این دانش‌آموزان در پایان مناظره همه‌ رأی اولی‌ها و مردم ایران را برای مشارکت فعال در انتخابات فراخواندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار