تراشیدن مو بر ضخامت یا میزان رشد آن تاثیر دارد؟

تهران (پانا) - علی رغم باور عمومی تراشیدن مو باعث ضخیم شدن و سرعت رشد مجدد مو نمی شود. در حقیقت، این باور غلط توسط مطالعات بالینی در سال 1928 تکذیب شد. هنوز هم تقریبا 100 سال بعد این افسانه همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تراشیدن مو بر ضخامت یا میزان رشد آن تاثیر دارد؟

به‌گزارش آخرین خبر، این موضوع شاید به این دلیل باشد که رشد مجدد مو پس از اصلاح اغلب ظاهر متفاوتی دارد. به گزارش هلث لاین، یاد بگیرید چرا اینگونه است، چگونه می توانید اصلاح بهتری داشته باشید و عوارض جانبی واقعی اصلاح چیست.

آیا اصلاح باعث رشد سریع تر یا ضخیم شدن مو می‌شود؟
تراشیدن موها مهم نیست در چه بخشی از بدن انجام شود، اما به این معنی نیست موها سریع تر یا ضخیم‌تر می‌شوند. ریشه‌های این افسانه ممکن است به این واقعیت گره خورده باشد که رشد مجدد مو در ابتدا می تواند متفاوت به نظر برسد. موهای تراشیده نشده نوک ظریف و صاف تری دارند.

هنگامی که رشد مجدد مو را تجربه می کنید پایه درشت و نه قسمت نرم و نازک تری را مشاهده خواهید کرد که در نهایت دوباره رشد می کند، همچنین موهای جدید تیره به نظر می رسند. این امر تا حدودی به دلیل ضخامت آن است، اما ممکن است به این دلیل هم باشد که موهای جدید هنوز در معرض عناصر طبیعی قرار نگرفته اند.

قرار گرفتن در معرض آفتاب، صابون ها و سایر مواد شیمیایی موها را روشن می کنند. سایه تیره رشد مجدد مو نیز ممکن است بیش از آنچه شما عادت کرده اید قابل توجه باشد حتی در صورت داشتن پوست روشن تر حتی بیشتر متوجه موهای جدید خود می شوید. همه اینها به تضاد رنگ مربوط می شو و به هیچ وجه به فرآیند اصلاح نسبت داده نمی شود.

با این حال، اصلاح هنوز هم منجر به بروز عوارض جانبی می شود. این موارد به احتمال زیاد به تکنیک های نادرست اصلاح برمی‌گردد. عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:
سوزش پوست
جوش‌های اصلاح و برگشت مو به درون پوست
درماتیت تماسی
بریدگی
تاول
جوش زدن
خارش پوست

چرخه رشد مو
برای تخریب موثرتر این افسانه یادگیری مراحل رشد مو مهم است. حدود یک ماه طول می کشد تا موهای بدن به طول کامل رشد کنند به همین دلیل موهای بدن بسیار کوتاه تر از موهای سر هستند. شروع رشد مو در فولیکول های مو آغاز می شود که زیر پوست قرار دارد. ریشه موها با کمک پروتئین و خون تشکیل می شود.

هنگام رشد مو از ریشه از طریق فولیکول ها و غدد چربی عبور می کند. سبوم (روغن) تولید شده در غدد به شما کمک می کند تا با طولانی شدن رشد مو روان کاری شود. هنگام خروج موها از سطح پوست سلول های آن دیگر زنده نیستند.

هنگام اصلاح موهای مرده را در سطح پوست تراش می دهید. از آنجا که اصلاح موهای زیر پوست مانند سایر روش های از بین بردن مو از بین نمی روند غیرممکن است که روی رنگ، ضخامت یا سرعت رشد آن تاثیر گذاشته شود.

نحوه صحیح اصلاح
برای انجام اصلاح مطمئن و مناسب این مراحل را دنبال کنید:
نخست پوست خود را مرطوب کنید.
برای محافظت از پوست در برابر لک و بریدگی ژل یا لوسیون اصلاح استفاده کنید.
اصلاح در جهت رشد طبیعی مو نه بر خلاف آن انجام شود.
از اصلاح سریع یا فشار دادن زیاد تیغ روی پوست خودداری کنید.
از تیغ های یکبار مصرف یا تیغه های نو استفاده کنید. تیغ های کهنه و کند منجر به تحریک و بریدگی می شوند.
پوست خود را با آب خنک بشویید تا التهاب و تحریک آن کاهش یابد.
از یک مرطوب کننده یا لوسیون بعد از اصلاح استفاده کنید.
در صورت اصلاح چه صورت، چه پاها یا سایر قسمت های بدن نکاتی وجود دارد که باید برای هر ناحیه در نظر بگیرید تا به شما در کاهش عوارض جانبی کمک کند.

صورت
هنگام اصلاح صورت قبل از استفاده از ژل یا کرم اصلاح نخست آن را بشویید، همچنین می توانید از صابون استفاده کنید. تیغ را به آرامی در جهت رشد موهای خود روی پوست بچرخانید.

دست و پا
دست ها و پاها در مقایسه با سایر قسمت های بدن فضاهای بزرگتر و دارای منحنی بیشتری دارند که مستعد ایجاد بریدگی و زخم است. هنگام اصلاح دست و پاها می توانید با لایه برداری قبلی از موها و جوش های رشد نکرده جلوگیری کنید.

زیر بغل
از بین بردن موهای زائد زیر بغل از طریق تراشیدن به دلیل وجود جهت های مختلف نیاز به دقت بیشتری دارد. برای دستیابی به بهترین نتیجه هم با جهت رشد مو هم خلاف آنرا اصلاح کنید، همچنین می توانید تیغ را از این طرف به آن سو استفاده کنید.

کشاله ران
اصلاح ناحیه کشاله ران برای جلوگیری از رشد موهای زائد، بریدگی و سایر علائم تحریک مراقبت ویژه ای نیاز دارد. بهتر است برای اصلاح این قسمت از بدن خود هر بار از تیغ جدید استفاده کنید، همچنین با هر بار استفاده تیغ را بشویید. موهای عانه بلندتر است، بنابراین با سرعت بیشتری تیغه ها را مسدود می کنند.

در پایان
علی رغم آنچه ممکن است شنیده باشید یا خوانده اید اصلاح بر رشد مو تاثیری ندارد. اجازه ندهید این تصور غلط قدیمی شما را از عادات مورد علاقه آراستگی باز دارد.
اگر با اصلاح نتیجه دلخواه خود را به دست نمی آورید در مورد سایر گزینه های از بین بردن مو با دکتر پوست صحبت کنید. وی احتمال می رود گزینه های دائمی تری مانند اپیلاسیون یا لیزر را بسته به نوع پوست، قسمت مورد نظر بدن و موارد دیگر توصیه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار