جزئیات اجرای دومین طرح سـراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تهران (پانا) - رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از اجرای دومین طرح سـراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 1400، با اولویت کنترل و برخورد با ناوگان مسافربری (اتـوبـوس) حامل کالای قاچاق و کشف بیش از 5 هزار و 174 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات اجرای دومین طرح سـراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش پایگاه خبری پلیس،‌ محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستـای کمک به تحقق شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانـع زدایی‌ها» و در اجرای برنامه سـالانه پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دومین مـرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری با اولویت کنترل ناوگان مسافربری (اتوبوس) حامل کالای قاچاق به مدت 72 سـاعت در نیمه اول خردادماه در سراسر کشور اجرا شد.

وی افزود: همزمان با شروع طرح، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی به دو هزار و 178 دستگاه خودرو از ناوگان مسافری مشکوک و با بررسی بیشتر و دقیق‌تر 725 خودرو مسافری متخلف را شناسایی و در بازدید از آنها بیش از یک هزار و 669 قلم انواع کالای قاچاق از قبیل کالاهای اساسی، لوازم منزل، تجهیزات الکترونیکی، لوازم خودرو، احشام و طیور و ... به همراه بیش از 417 هزار لیتر انواع سوخت و مشتقات نفتی را کشف و خودروها را به پارکینگ منتقل کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از 5 هزار و 174 میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در طرح مذکور یک هزار و 44 متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار مقیمی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیر قانونی اقتصادی از سوی افراد فرصت طلب به‌ویژه حمل کالای مشکوک به قاچاق توسط ناوگان مسافربری موضوع را از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار