ضرورت تبدیل وضعیت قرارداد کارکنان ایثارگر شهرداری و شورای شهر تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر تهران با بیان اینکه بر اساس بخشنامه‌ سازمان اداری و استخدامی و نیز سازمان برنامه و بودجه با موضوع دستورالعمل اجرای بند د تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ ، درخصوص تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی ایثارگر با هر نوع قرارداد به رابطه استخدامی رسمی، کارکنان شهرداری تهران و شورای شهر نیز از این قاعدع مستثنی نیستند، گفت شهرداری تهران برای تسریع اجرای این قانون در شهرداری تهران تمهیدات لازم را به انجام برسانند.

کد مطلب: ۱۱۹۲۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تبدیل وضعیت قرارداد کارکنان ایثارگر شهرداری و شورای شهر تهران

حجت نظری در سیصد و یکمین جلسه شورا ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه و همچنین گرامیداشت 24 خردادماه، روز جهانی اهدای خون گفت: از عموم مردم دعوت می‌کنم تا توجه بیشتری به اهدای خون به ویژه در شرایط شیوع کرونا داشته باشند. تذکر بنده در ارتباط با تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری تهران و به طور عام مدیریت شهری تهران است. در هفته گذشته بخشنامه‌ای توسط سازمان اداری و استخدامی و نیز سازمان برنامه و بودجه با موضوع دستورالعمل اجرای بند د تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ ابلاغ شد.

نظری افزود: موضوع این قانون، تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی ایثارگر با هر نوع قرارداد به رابطه استخدامی رسمی است. این قانون برای تمام دستگاه‌های اجرایی است و به صراحت تمام بخش‌های دولتی و نیز عمومی غیر دولتی و حتی شهرداری‌ها هم تحت شمول آن قرار گرفته‌اند. حتی بودجه و چگونگی انجام آن هم پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: لذا تذکر بنده به شهردار محترم تهران و معاون محترم برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهرداری تهران است که برای تسریع اجرای این قانون در شهرداری تهران تمهیدات لازم را به انجام برسانند. لازم به ذکر است در صورت استنکاف شهرداری مشمولین می‌توانند با شکایت حق خود را پیگیری کنند. لذا انتظار می‌رود که مشمولان حق خود را پیگیری کنند.

نظری گفت: همچنین انتظار این است که هرآنچه که برای شهرداری تهران و سازمان‌های تابعه رخ می‌دهد برای شورای شهر نیز اتفاق بیفتد چرا که رابطه استخدامی کارکنان شورا نیز عملا با شهرداری است و از این رو تمام کارکنان شورا با هر نوع قرار داد نیز می‌توانند از این قانون استفاده کنند تا تبدیل وضعیت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار