طرح استفاده از QR Code در وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد

تهران (پانا) - QR Code مخفف کد پاسخ سریع، نوعی بارکد دوبعدی محسوب می‌شود که می‌تواند با استفاده از اسکنر گوشی‌های هوشمند به‌طور مستقیم به متن، وب‌سایت، و یا محتوای آموزشی لینک شود.

کد مطلب: ۱۱۹۱۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح استفاده از QR Code در وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، طرح استفاده از QR Code در وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد و از مهر امسال در کتاب‌های درسی موجود است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام این خبر گفت: در این طرح، برای هر یک از مباحث درسی، فیلم آموزشی متناسب تولید شده و در سامانه رشد وزرات آموزش و پرورش قرار گرفته است و لینک آن محتوا بصورت QR Code در کتاب های درسی چاپ شده است. دانش آموزان با اسکن روی هر یک از کیو آر کدهای درج شده در صفحات کتاب های درسی، میتواند از محتواهای تولید شده استفاده کنند که این میتواند در درک بهتر مفاهیم درسی به دانش اموزان کمک کننده باشد.

وی افزود: با انجام این طرح، دانش آموزان بغیر از متن کتاب و توضیحات معلم، از فیلم های آموزشی نیز بهره خواهند برد که این باعث افزایش محتوا های آموشی در کتاب درسی می گردد که این می تواند باعث تحول در سیستم آموزشی ایران شود.

علیرضا سعدی پور خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور این طرح توسط حامد نیک‌پی معلم ریاضی شهرستان محمودآباد و پژوهشگر برتر وزارت آموزش و پرورش، به اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران معرفی و با همکاری روابط عمومی و گروه‌های آموزشی ابتدایی و متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران و همچنین آموزش و پرورش محمودآباد در مهر ١٣٩٩ در مدارس مازندران اجرایی شد.

وی ادامه داد: پس از استقبال دانش آموزان و خانواده های آنان از این طرح، و با توجه به اهمیت اجرای این ایده در سیستم آموزشی ایران، در ادامه سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش این طرح را در بعضی از کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش چاپ ١٤٠٠ اجرایی کرده است.

سعدی پور از تمامی معلمان و عزیزانی که آموزش و پرورش مازندران را یاری کردند تا این طرح در مهر ماه سال گذشته در آموزش و پرورش مازندران اجرایی و مقدمات انجام این طرح در سیستم آموزشی ایران فراهم گردد تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار