اسماعیل هنیه به تهران سفر می‌کند

تهران (پانا) - یک روزنامه لبنانی خبر داد که رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سفری به ایران و لبنان خواهد داشت و با سران ارشد این دو کشور دیدار خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیل هنیه به تهران سفر می‌کند

به گزارش العالم، روزنامه لبنانی «الاخبار»، امروز (جمعه)، به نقل از منابع آگاه خبر داد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)‌ که هم‌اکنون در قاهره به سر می‌برد، به ایران و لبنان سفر خواهد کرد.

الاخبار در این خصوص نوشت که رئیس دفتر سیاسی حماس قصد دارد به برخی از کشورهای منطقه سفر کند و هماهنگی‌ها برای سفر به لبنان و ایران را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، اسماعیل هنیه با مقامات دو کشور یادشده و همچنین سران گروه‌های مقاومت فلسطین و رهبری جنبش حزب‌الله لبنان دیدار خواهد کرد.

این روزنامه لبنانی احتمال داد که رئیس دفتر سیاسی حماس در ایران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، حسن روحانی رئیس‌‌جمهور و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و همچنین با برخی دیگر از مقامات بلندپایه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر افراد دیدار کند.

این روزنامه لبنانی در ارتباط با سفر هنیه به بیروت نوشت که هنیه در لبنان سعی خواهد کرد نشستی با رؤسای سه‌گانه و سران سرشناس این کشور ترتیب دهد و با سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان دیدار کند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین هم‌اکنون در قاهره به سر می‌برد و در حال رایزنی‌ با گروه‌های مقاومت فلسطینی و مقامات ارشد مصری است.

برخی از منابع خبری در ارتباط با سفر هنیه به قاهره گزارش داده بودند که احتمالا در این سفر، موضوع بازسازی نوار غزه، تثبیت آتش‌بس و تبادل اسرا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار