در گفت‌وگوی پانا از امام جمعه روداب مطرح شد؛

مطالبات ائمه جمعه از رئیس‌جمهور آینده؛ برای بحران جمعیت فکری کنید

مسکن، اشتغال، ازدواج و درمان به خصوص در مناطق محروم به مشکل اصلی مردم به ویژه جوانان تبدیل شده است/ اقبال عمومی برای شرکت در انتخابات وجود دارد/

تهران (پانا) - امام جمعه روداب با بیان اینکه رهبر انقلاب اخیرا به موضوع جمعیت نیز اشاره داشته‌اند، تاکید کرد با توجه به این‌ بحران جمعیت، باید دولت آینده فکری کرده و با برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی صحیح، درخور و قابل توجه مشکلات را حل کند.

کد مطلب: ۱۱۹۰۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مطالبات ائمه جمعه از رئیس‌جمهور آینده؛ برای بحران جمعیت فکری کنید

حجت‌السلام علی بهروزه، امام جمعه روداب از توابع استان کرمان در گفت‌وگو با پانا درباره انتخابات پیش رو گفت: «یکی از مسائل مهمی که همه ما منتظر رسیدن و دیدن آن هستیم برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور مثل همیشه و انتخاب رییس‌جمهور اصلح برای کشور هستیم.»

وی ادامه داد: «ما به تأسی از رهبر معظم انقلاب تأکیداتی در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی خصوصا بیانیه گام دوم انقلاب داریم. انتخابات و تشکیل دولت جوان و حزب‌اللهی مهم‌ترین ساز و کار برای تحقق این آرمان‌ها و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی‌عصر عجل الله است. برای تقویت گام‌هایی که به آن رسیدیم و گام‌هایی که باید برسیم چاره‌ای جز تشکیل دولت جوان مومن انقلابی نداریم.»

حجت‌الاسلام بهروزه افزود: «اولین و اساسی‌ترین نیاز ما حفظ نظام است. برای همین باید مردم را به صحنه حضور در انتخابات دعوت کنیم. امامین انقلاب همیشه بر پرشور شدن انتخابات تاکید داشته‌اند. ما سعی می‌کنیم چه در تریبون نماز جمعه و چه در جلسات دیگر این کار را انجام دهیم. وقتی رصد می‌کنیم، می‌بینیم خدا را شکر اقبال عمومی برای شرکت در انتخابات در این روزهای قبل از انتخابات وجود دارد و این موضوع در جنب و جوش مردم در جامعه و در ستادهای انتخاباتی کاندیداها مشخص است.»

امام جمعه روداب در مورد مطالبات عمومی و مطالبات ائمه جمعه از رییس‌جمهور آینده گفت: «در صدر خواسته‌های ما از رییس‌جمهور آینده مباحث اقتصادی و فرهنگی جای دارد. انشاءالله رییس‌جمهور آینده باید یک ردیف بودجه درخوری برای امور فرهنگی کشور خصوصا تشکیلات موثر و مرتبط ایجاد کند. ستادهای نماز جمعه پل ارتباطی میان مردم و نظام هستند.»

وی ادامه داد: «در طرف دیگر عمده مطالب مردم مسائل اقتصادی است. جنگ اقتصادی که آمریکا و دیگر ایادی آن در منطقه علیه ایران به راه‌انداخته‌اند و برخی از کم و کاستی‌ها نیز در برخی دولت‌ها دیده می‌شود باعث شده مشکلات اقتصادی برای مردم بیشتر از پیش حس شود. مسکن، اشتغال، ازدواج، درمان و... به خصوص در مناطق محروم به مشکل اصلی مردم خصوصا جوانان تبدیل شده است. این مشکلات باعث پدید آمدن معضلات اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد و... شده است.»

وی در پایان گفت: «رهبر انقلاب اخیرا به موضوع جمعیت نیز اشاره داشته‌اند. با توجه به این بحران جمعیت باید دولت محترم فکری بکند و با برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی صحیح، درخور و قابل توجه مشکلات را حل کند. علاوه بر این به صورت خاص ساز و کاری به وجود بیاید که علاوه بر ارجاع مشکلات مردم بتوانیم گره‌های مردم را به صورت‌های دیگر با امکاناتی که در اختیار ما گذاشته می‌شود بتوانیم باز کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار