روایت زوج نیکوکاری که 8 مدرسه ساختند

تهران (پانا) - هاشم رازفر که خودش بیش از 20 سال به عنوان مدیرکل نوسازی مدارس در استان‌های خراسان و تهران فعالیت کرده است، به خوبی با وضعیت فضاهای آموزشی در دهه شصت و هفتاد آشناست. به همین دلیل در همان زمان، تصمیم می‌گیرد که بعد از بازنشستگی، تمام درآمد خود را در راه مدرسه سازی و کمک به علم و فرهنگ جامعه صرف کند.

کد مطلب: ۱۱۸۷۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
روایت زوج نیکوکاری که 8 مدرسه ساختند

در بعضی خانواده‌های ایرانی، کار خیر ارثی است. خانواده الفتی همگی دست به خیر بودند. تمامی اهالی محل، خانم خانه را فردی خیر می‌شناختند که در تمام امور خیرخواهانه فعالیت می‌کرد؛ از تهیه جهیزیه تا کمک به فقرا و نیازمندان. بچه‌ها همگی عاشق کارهای پدر و مادر بودند و دوست داشتند آن‌ها هم زودتر بزرگ شوند تا راه پدر و مادر را دنبال کنند. حالا خانم سیما الفتی دختر بزرگ آن خانواده به همراه همسر خود به یکی از خیرین فعال مدرسه ساز در ساخت مدرسه تبدیل شده اند و راه پدر و مادر را دنبال می‌کنند.

سیما الفتی به همراه همسر خود، هاشم رازفر که خود بیش از 20 سال در سمت‌های مدیرکل در نوسازی مدارس استان‌های تهران و خراسان فعالیت کرده است، اکنون 8 مدرسه در کشور و شهر تهران احداث کرده اند.

20 سال کار فرهنگی، زمینه ورود به مدرسه سازی

هاشم رازفر که خودش بیش از 20 سال به عنوان مدیرکل نوسازی مدارس در استان‌های خراسان و تهران فعالیت کرده است، به خوبی با وضعیت فضاهای آموزشی در دهه شصت و هفتاد آشناست. به همین دلیل در همان زمان، تصمیم می‌گیرد که بعد از بازنشستگی، تمام درآمد خود را در راه مدرسه سازی و کمک به علم و فرهنگ جامعه صرف کند. ماحصل این فکر که با همراهی همسرش به ثمر نشست، ساخت چندین مدرسه در سیستان و بلوچستان و شهر تهران بوده است.

سیما الفتی که مشوق اصلی همسر، در ساخت فضاهای آموزشی است در این باره به پانا می‌گوید: «من در خانواده ای فرهنگی و دست به خیر دنیا آمدم و زمانیکه با آقای رازفر ازدواج کردم، ایشان هم فعالیت فرهنگی در آموزش و پرورش می‌کردند، به همین تصمیم گرفتیم تمام پس اندازمان را صرف ساخت مدرسه برای کمک به دانش‌آموزان کشور کنیم.»

هاشم رازفر 71 ساله، اولین دلیلی که زمینه ورودش به این حوزه را فراهم کرد، شناختش از وضعیت مدارس می‌داند و دومین دلیل را، آشنایی با خیری ذکر می‌کند که وقتی از او دلیل ساخت مدرسه را پرسید، گفت: «مسافرتش به کشورهای مختلف نشان داده است هر کشوری از سواد بیشتری برخوردار بوده، پیشرفتش هم بیشتر بوده است.»

خدا به انسان برکت می‌دهد

سیما الفتی که بیش از نیمی از فعالیت‌هایش به همراه همسر، در زمینه کار خیر بوده است می‌گوید: «انسان وقتی در کار خیرقدم می‌گذارد، خداوند دارایی را بیشتر می‌کند و به آن برکت می‌دهد. ما وقتی اولین مدرسه را ساختیم، هزینه ساخت دومین مدرسه خود به خود تامین و پولمان بیشتر می‌شد. مدرسه سازی بهترین عمل و باقیات و صالحات است و امیدواریم در حد توان بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.»

دوست داریم فرزندانمان هم این کار خیر را دنبال کنند

این زوج نیکوکار، دو پسر و دختر دارند که دوست دارند همگی در زمینه مدرسه سازی فعالیت کنند. هاشم رازفر می‌گوید: «من و همسرم همیشه کار خیر را به فرزندانمان یاد دادیم و به آنها توصیه می‌کنیم که این کار را دنبال کنند، چون جامعه ای که فرهنگ داشته باشد تنها جامعه ای است که پیشرفت می‌کند.»

سیما الفتی نیز در این باره ادامه می‌دهد: «همانطور که من از مادر و پدرم کار خیر را یاد گرفتم و ادامه دادم، بچه‌های ما هم این کار را از ما یاد می‌گیرند و ادامه می‌دهند که این بزرگترین موهبت کار خیر است.»

هرکس به‌قدر توان، به مدرسه‌سازی کمک کند

رازفر هم به دیگران توصیه می‌کند هرکس به هر اندازه در توان دارد، به امر مدرسه‌سازی کمک کند تا بی‌سوادی در کشور ریشه‌کن و در این کار خیر سهیم شود. اگرچه این کار را معامله با خدا می‌داند و از هیچ‌کس، نه مردم و نه مسئولان، انتظاری در ازای انجام این کار خیر ندارد.

ساخت مدرسه به نام برادر شهید

رازفر در سال 98، یک مدرسه به نام برادر شهید خود- شهید غلامعلی رازفر- در منطقه 3 تهران حوالی میدان مادر، ساخت و تحویل دانش‌آموزان داد.

در مجموع این خیر نیک اندیش و همسرش خانم سیما الفتی تاکنون 8 مدرسه در سطح کشور ساخته اند. (3 مدرسه در شهر تهران و 5 مدرسه در استان سیستان و بلوچستان). این خیر نیک اندیش 20 کاشی از مدرسه توحید منطقه 8 تهران را نیز به یاد مادر خود و مادر همسر خود، خریداری و مبلغ 50 میلیون تومان در این طرح مشارکت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار