بحری زاده تشریح کرد

چگونگی شرکت در پویش انتخاباتی «ایران مقتدر» سازمان دانش‌آموزی

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی به توضیحاتی پیرامون اهم فعالیت‌های این سازمان در قالب بسته تحولی پرداخت و از راه اندازی پویش انتخاباتی سازمان دانش‌آموزی نیز خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی شرکت در پویش انتخاباتی «ایران مقتدر» سازمان دانش‌آموزی

اسماعیل بحری‌زاده با حضور در شبکه امید با بیان برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: اساسنامه سازمان دانش‌آموزی در ۴۴۱ امین جلسه شورای انقلاب فرهنگی در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۸ مورد تصویب قرار گرفت و این سازمان تاسیس شد. ماموریت سازمان دانش‌آموزی زمینه سازی برای تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی است که منجر به ارتقای جامع پذیری آنان می‌شود.

بحری‌زاده درباره عملکرد سازمان گفت: در سال تحصیلی جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان و به تبع آن در کشور ایران که مدارس به صورت غیر حضوری فعالیت کرد، سازمان نیز با توجه به مواجه شدن با این شرایط و زیست بوم جدید که نه تجربه قبلی درباره آن وجود داشت و نه آمادگی، به سرعت برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را متناسب با شرایط جدید تعیین کرد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: لذا برنامه‌ای که برای سال تحصیلی جاری طراحی کردیم در 3 وضعیت سفید، نارنجی و قرمز آماده و فعالیت سازمان دانش‌آموزی در 3 حوزه تبیین شد؛ یکی از حوزه‌های فعالیت سازمان دانش‌آموزی فعالیت تشکیلات دانش‌آموزان پیشتاز است. ما در قالب برنامه ویژه سال تحصیلی جاری بسته تحولی «هر دانش‌آموز حداقل یک نقش اجتماعی» را تعیین کردیم در قالب این بسته برای پیشتازان توسعه ضریب نفوذ پیشتازان را مورد هدف قرار دادیم.

اعلام آمادگی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز برای جذب در تشکیلات پیشتازان

وی بیان کرد: در این موضوع پیش‌بینی کردیم در سراسر کشور مجموعا ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دانش‌آموز را به طور داوطلبانه برای فعالیت در این تشکیلات جذب کنیم با توجه به شیوع کرونا در بستر سامانه جذب و ساماندهی پیشتازان قبل از اینکه مهلت ثبت‌نام به پایان برسد قریب به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز اعلام آمادگی کردند و بیش از ۵۰ پویش و فعالیت فرهنگی جریان ساز در سال تحصیلی برای دانش‌آموزان تبیین شد.

بحری‌زاده عنوان کرد: آغاز این فعالیت‌ها با فرهنگ سازی برای چگونگی مقابله صحیح با بیماری کرونا بود پیشتازان فعالیت‌های فرهنگی را در فضای مجازی و فضای فیزیکی زندگی خود انجام دادند؛ در ضدعفونی کردن فضای مدارس نقش موثر داشتند، در تولید ماسک در زمانی که با محدودیت مواجه بودیم فعالیت‌های تولیدی انجام دادند علاوه بر آن پویش‌هایی مانند بوسه بر بهشت را داشتیم که مربوط به مادران و پدران بود پیشتازان با رعایت پروتکل بر دستان پدر و مادران خود بوسه می‌زدند و اثرات ارزشمند خود را ثبت می‌کردند و در قالب کلیپ و تصاویر، آنان را برای ما می‌فرستادند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی اعلام کرد در جشن عاطفه‌ها، احسان و نیکوکاری در 2 نوبت شهریور و اسفند ماه در سال ۹۹ فعالیت‌های خوبی را داشتیم که ۹۶ میلیارد تومان، دانش‌آموزان به همکلاسی‌های خود کمک کردند و حدود ۵۰ پویش از پویش‌های فرهنگی و تربیتی از سوی پیشتازان در قالب فعالیت‌های گروهی و جمعی به اجرا گذاشته شد.

آموزش دانش‌آموزان علاقه مند به حرفه خبرنگاری

وی حوزه دوم فعالیت سازمان را در قالب بسته تحولی، آموزش دانش‌آموزان علاقه مند به حرفه خبرنگاری دانست و افزود: بر اساس سامانه جذب و ساماندهی بیش از ۹۲ هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در این طرح اعلام آمادگی کردند و ما با برنامه ریزی در 4 فاز برای این افراد فعالیت‌ها و اقداماتی را طراحی کردیم تا بتوانیم آموزش‌های لازم را برای آموزش حرفه خبرنگاری در اختیار این افراد قرار دهیم.

وی در تشریح این فازها گفت: در فاز اول ۲۶۰ مدرس کشوری را آموزش دادیم تا در سراسر کشور در خدمت این دانش‌آموزان باشند، در فاز دوم ۵۲۰ دانش‌آموز در مراکز استان‌ها به عنوان دانش‌آموزانی که سایت خبری پانا را تقویت کنند از سوی مدرسان آموزش دیدند و در فاز سوم از هر منطقه آموزش و پرورش هدف گذاری یک دانش‌آموز پسر و یک دانش‌آموز دختر را داشتیم که به دلیل استقبال فوق العاده دانش‌آموزان هدف‌گذاری را ارتقا دادیم و ۴ هزار و ۲۳۰ دانش‌آموز را هدف گذاری کردیم و در مرحله اجرا این تعداد از 5 هزار نفر نیز عبور کرد.

وی ادامه داد: حوزه سوم فعالیت سازمان دانش‌آموزی مجلس دانش‌آموزی است مجلس دانش‌آموزی از شوراهای دانش‌آموزی مدارس فعالیت خود را آغاز می‌کند بیش از ۱۰ میلیون دانش‌آموز در انتخابات شورای دانش‌آموزی شرکت و نمایندگان مجالس خود را انتخاب می‌کنند. برگزیده شوراهای دانش‌آموزی مدارس در 3 مرحله انتخاباتی در انتخابات شرکت می‌کنند و نمایندگان دانش‌آموز استان‌ها در مجلس دانش‌آموزی متناسب با جمعیت دانش‌آموزی و سهمیه هر استان انتخاب می‌شود و مجلس دانش‌آموزی با ترکیب ۱۵۰ نماینده شکل می‌گیرد.

سازمان دانش‌آموزی با توجه به اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز رای اولی داریم، بسته انتخاباتی را تحت عنوان جشنواره انتخاباتی رای اولی‌ها تدوین کرده است که ابلاغ آن از ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ به سطح کشور انجام شد و این جشنواره تحت عنوان ایران مقتدر نام گرفت

وجود هزار و ۱۱۱ تشکل به نام مجلس دانش‌آموزی در کشور

راه اندازی پویش انتخاباتی ایران مقتدر

بحری‌زاده اضافه کرد: در قالب بسته تحولی امسال ما یک مجلس دانش‌آموزی با ۱۵۰ نماینده را به مجلس دانش‌آموزی شهرستان‌ها و استان‌ها توسعه دادیم و اکنون هزار و ۱۱۱ تشکل به نام مجلس دانش‌آموزی در سطح کشور داریم که ۲۸ هزار دانش‌آموز نماینده دارد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی درباره راه اندازی پویش انتخاباتی سازمان نیز گفت: شرکت در انتخابات به فرموده مقام معظم رهبری هم حق و هم تکلیف است. سازمان دانش‌آموزی با توجه به اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز رای اولی داریم، بسته انتخاباتی را تحت عنوان جشنواره انتخاباتی رای اولی‌ها تدوین کرده است که ابلاغ آن از ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ به سطح کشور انجام شد و این جشنواره تحت عنوان ایران مقتدر نام گرفت.

وی ادامه داد: این پویش 3 حوزه فعالیتی دارد؛ حوزه اول اعضای تشکیلات پیشتازان و عموم دانش‌آموزان هستند تا با اعضای خانواده و آشنایان خود که به سن قانونی رسیده اند یا خود اگر رای اولی هستند، مصاحبه و کلیپ آن را تهیه کنند این مصاحبه تحت عنوان «من در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم چون...» است که در طی دیروز و امروز 900 کلیپ پرمحتوا از سوی دانش‌آموزان تولید شده است.

بحری‌زاده عنوان کرد: همچنین 6 هزار خبرنگار آموزش دیده پانا در یک جشنواره شرکت می‌کنند و با اعضای خانواده خود مصاحبه انجام می‌دهند این اثرات در قالب یک جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در کانال خبرگزاری پانا منعکس می‌شود با نمایندگان مجلس دانش‌آموزی نیز خبرنگاران مصاحبه می‌کنند و مصاحبه آن منعکس می‌شود همچنین مناظره‌های دانش‌آموزی نیز برگزار خواهد شد که ایده این موضوع از کرسی‌های آزاد اندیشی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند گرفته شده است تا درباره موضوعات تعلیم و تربیت برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار