رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خبرداد:

انجام بیش از ۴۰ هزار تست فوری کرونا در مبادی مرزی رسمی

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام ۴۰ هزار و ۳۶۲ تست فوری تشخیص کرونا توسط امدادگران هلال احمر در ۱۵ مرز رسمی کشور (زمینی، هوایی و دو دریایی) خبر داد و گفت تاکنون در این طرح ۲۹۳ هزار و ۳۷۰ مسافر مورد کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۸۵۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
انجام بیش از ۴۰ هزار تست فوری کرونا در مبادی مرزی رسمی

به گزارش ایرنا، مهدی ولی پور عصر با اعلام آخرین آمار اجرای طرح کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور از روز ۲۰ اسفند سال گذشته تا روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه، افزود: ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر تست پی سی آر برای مسافران مشکوک به کرونا انجام شده که ۵۷ نفر در این مدت در قرنطینه موقت قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: این طرح با مشارکت ۴۷۱ نیروی عملیاتی هلال احمر و با همکاری وزارتخانه های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و کمک به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می‌شود و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت نیاز تست سریع کرونا گرفته می‌شود.

رئیس سازمان امداد و جمعیت هلال احمر ادامه داد: اکنون امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه‌های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه‌های ۵ نفره در مرزهای هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می‌شوند تست سریع کرونا می گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت نیاز به نقاهتگاه‌های پیش بینی شده ارجاع می‌شوند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است.

بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار