تقوی: مجلس قبل از شعار سال با بعد از آن هیچ تفاوتی نکرده است

ما مسئولان با نصب چند تابلو و سخنرانی، تشکیل چند سمینار و وبینار مأموریت خویش را پایان یافته می‌دانیم اما با شعار و سخنرانی کاری انجام نمی‌شود

تهران (پانا) - رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه نامگذاری‌های هر سال از باب تفنن و تشریفات نیست و این نامگذاری‌ها با نیازهای ضروری کشور تعیین می‌شود، تاکید کرد متأسفانه مجلس قبل از شعار سال با بعد از آن هیچ تفاوتی نکرده است.

کد مطلب: ۱۱۸۵۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تقوی: مجلس قبل از شعار سال با بعد از آن هیچ تفاوتی نکرده است

سیدرضا تقوی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: امیدوارم مجلس یازدهم نهاد جهادسازندگی را زنده کند و به عنوان هدیه ای تقدیم مناطق محروم و روستاییان عزیز کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آغاز هر سال، نام و شعاری از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب انتخاب می شود تا مسیر و حرکت کلی کشور در بازه زمانی سالانه مشخص شود، گفت: این نامگذاری ها از باب تفنن و تشریفات نیست؛ این نامگذاری ها با نیازهای ضروری کشور تعیین می شود و چندین سال است که شعارهای سالانه از حوزه اقتصاد انتخاب می شود که شاید دلیل آن این است که در کشور مشکلات اقتصادی داریم و با عمل به محتوای این شعار باید مشکلات حوزه اقتصاد حل شود، مشکل اشتغال کم شده و تحریم ها خنثی شود همچنین خلاقیت ها و ابتکارها و نوآوری ها به وجود آمده و بن بست ها شکسته شود.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا تا کنون مسئولان توانسته اند آنچه مد نظر رهبری بوده به انجام برسانند؟ اظهار داشت: باید گفت فعالیت مسئولان انتظارات ایشان را برآورده نکرده؛ ما مسئولان با نصب چند تابلو و سخنرانی، تشکیل چند سمینار و وبینار مأموریت خویش را پایان یافته می دانیم در صورتی که با شعار و سخنرانی کاری انجام نمی‌شود.

تقوی در ادامه با تأکید براینکه باید خود را نقد کنیم، ابراز داشت: رسالت مجلسی که مایه امید نیروهای انقلابی شد و از سوی رهبر معظم انقلاب چند مدال ارزشمند دریافت کرد و به مجلس انقلابی معروف شد، تدوین برنامه برای شعار سال است؛ متأسفانه مجلس قبل از شعار سال با بعد از آن هیچ تفاوتی نکرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به عنوان یک نماینده از هیأت رئیسه انتظار داشتم که نخستین جلسه سال 1400 را به شعار سال اختصاص می دادند و طی یک برنامه مدون، مشخص می کردیم که ما مجلسی ها قصد داریم چه گامی در جهت جهش تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برداریم و مشکلات مردم گرفتار و انقلابی را حل کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه قوانین مزاحم و پیچ و خم های خسته کننده قانونی که انگیزه هر سرمایه گذار و کارآفرینی را می کشد کم نداریم، یادآور شد: مردم هر روز با این مسائل دست به گریبان هستند و باید دید چه پشتیبانی قانونی می توانیم از سرمایه گذاران داشته باشیم و آیا با این روشی که پیش گرفته ایم می توانیم به رهبری و مردم گرفتار، با عدد و رقم گزارش دهیم که مثلا 10 مورد از موانع سر راه تولید را برداشته ایم.

تقوی اضافه کرد: شیوه قانونگذاری فعلی اگرچه طبق ضوابط آیین نامه قانونی بوده اما متناسب با نیازهای انقلابی، روان سازی کارها، شتابندگی و تحول آفرینی صورت نمی دهد. 40 سال با همه اشکالات موجود به این قوانین پایبندیم. از قانون انتخابات گرفته تا بررسی صلاحیت ها، تا روش انتخاب کمیسیون ها، تذکر، سوال، کارت زرد و سفید، کار کم حاصل تحقیق ها و تفحص ها همه همانگونه انجام می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم ادامه داد: سال ها است رهبری برای اصلاح قوانین به خصوص قانون بودجه تذکر داده اند اما سبک و سیاق بودجه و تصویب فله ای ردیف ها مورد قبول نیست؛ اگر بخواهیم به ردیف ها بپردازیم در مدت قانونی که هیچ حتی در طول یک سال هم نمی توانیم بودجه را به دولت ابلاغ کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه انباشت قانون از دیگر مشکلات ما بوده و کمبود قانون نداریم، تأکید کرد: 12 هزار عنوان قانون داریم در حالی که با 200 قانون می توان کشور را اداره کرد؛ همچنین 150 هزار آیین نامه و 200 هزار بخشنامه داریم که دست و بال مدیران را بسته است؛ پیشنهاد می دهم 3 روز از جلسه علنی را بعد از مطالعات برای قانونگذاری، قانون زدایی و نظارت مؤثر و کارساز قرار دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش های مجلس نیز باید بهتر و فعال تر از قبل عمل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار