محسن رهامی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد

تهران (پانا) - نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور داوطلب شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری شد .

کد مطلب: ۱۱۸۵۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
محسن رهامی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد

محسن رهامی، نامزد دوازدهخمین دوره ریاست‌جمهوری، نماینده شهرستان خدابنده در دوره‌های اول و دوم مجلس شورای اسلامی و نائب دبیر انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای داوطلبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

متن بیانیه محسن رهامی به شرح زیر است:

«هوالحکیم

ایران می‌ماند

ملت بزرگ ایران

حق تعیین سرنوشت یک حق خدادادی است که در طول تاریخ این مرز و بوم چه بیگانگان و چه برخی ناآگاهان داخلی هر یک به طمعی قصد محدود ساختن آن را داشته و دارند و این حق انتخاب که در حال حاضر به موجب قانون اساسی شما ملت ایران از آن بهره مند هستید حاصل مجاهدت آزادیخواهان این کشور در یکصدسال اخیر است آنانکه با تحمل مرارت ها و مصیبت ها بر آزادی خواهی خویش ایستادگی نمودند.

من به عنوان فرزند کوچک این ملت که بیش از نیم قرن عمر خویش را در کنار ملت در راه آزادی و استقلال و حقوق ملت ایران از مبارزه در راه میهن در دوران ستم تا آن هنگام که در خونین شهر در کنار مردم غیور آن در مقابل دشمن بعثی ایستادم، دفاع از حقوق ملت ایران در کسوت نماینده آنان در خانه ملت، خدمت به دانشجویان کشور در مقام معلم و دفاع از حقوق فرزندان این مرز و بوم در کوی دانشگاه و دفاع از حقوق مطبوعات بوده ام در پیشگاه شما ملت به میدان آمده ام ‌و البته این در مقابل آنچه شهدا و خانواده های شهدا و جانبازان و شهدای خدمت و سلامت و آنانکه برای سربلندی این سرزمین زندان و شکنجه را تحمل نموده‌اند هیچ است.

آمده ام برای اعتلاء و پیشرفت ایران

آمده ام برای آنکه حاصل دسترنج کشاورزان توسط خود آنان برداشت شود و نه دلالان

آمده ام برای آنکه دانشگاهها و دانشگاهیان در امور خویش مستقل باشند

آمده ام برای انکه بازنشستگان بعد از عمری تلاش صادقانه و خدمت به میهن، ایام بازنشستگی را با عزت طی نمایند

آمده ام برای جلوگیری از اتلاف منابع ملی

آمده ام برای آنکه نخبگان کشور آسیب نبینند نه در کوی دانشگاه نه در هواپیمای اوکراینی و نه در هیچ کجای دیگر

آمده ام برای چاره اندیشی در مورد یکی از اصلی ترین بحران های آیندة ایران؛ بحران محیط زیست، مدیریت نادرست منابع آبی، آلودگی هوا و خاک

آمده ام برای حفظ حرمت و جایگاه مادی و معنوی آموزگاران فرزندان و آینده سازان کشور

آمده ام برای صلح پایدار با دنیا، تعامل سازنده با تمامی کشورهای جهان و خصوصاً کشورهای مسلمان و همسایگان و رفع همیشگی تمامی اختلافات بین‌المللی

آمده ام برای گشودن تعامل اقتصادی با دنیا، پیوستن به اقتصاد جهانی با اتکاء به توانمندی های داخلی

آمده ام برای افزایش ثروت ملی، ارتقاء پول ملی

آمده‌ام برای خدمت به همة ایرانیان و ایجاد جامعه‌ای عادلانه و دولتی قانونمند

آمده ام تا سرمایة انسانی و اقتصادی کشور با تحریم و خود تحریمی روانة دیگر کشورها نگردد

آمده ام برای احقاق حقوق عامه مردم ایران، حقوق زنان، حقوق رسانه، آزادی بیان، آزادی عقیده، آزادی مطبوعات،

آمده ام برای درخشیدن نام ایران و ایرانی

به میدان آمده‌ام تا اگر توفیق یابم بار دیگر با دولت صلح و توسعه که اصول، راهبرد، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های تفصیلی آن را در روزهای آتی به اطلاع شما مردم خواهم رساند، لباس خدمت به مردم و میهن به تن کنم و اگر به هر دلیل توفیق خدمتم نیابم دست هرکس که خادم میهن و مورد انتخاب ملت باشد را می‌فشارم.

دولت من دولت صلح و توسعه است

دولت من دولت همة مردم ایران است دولت قانون است، نه دولت رانت، نه دولت هزاردستان، نه دولت هزار فامیل، نه دولت وزراء و مدیران چندده شرکتی، در دولت من منابع ملی متعلق به تمامی مردم ایران است

در دولت من قانون اساسی به عنوان میثاق ملی و ارزشمندترین متن حقوقی کشور است

در دولت من مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردار خواهند بود و حمایت یکسان از همه مردم اعم از زن و مرد و برخورداری آنان از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موضوع اصل ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی به معنای واقعی محقق خواهد شد.

ملت تاریخ‌ساز ایران

کهن سرزمین اجدادی ما در طول تاریخ پرفراز و نشیب خویش محنت‌ها و رنج‌های فراوان متحمل شده است؛ از حملة مغول و تاتار تا تاراج توسط روس و انگلیس، از اشغال چندین باره توسط بیگانگان که گاه به جدایی بخشهایی از کشور منتهی شده تا مشکلات داخلی و این پدران و مادران ما، مردم این سرزمین بوده‌اند که با دست توانای خویش این تمدن تاریخی و میهن عزیز را حفظ و حراست از آن را به فرزندان این آب و خاک نهاده‌اند و آنچه ورای تمام اعصار مانده است ایران ماست؛ این ایران است که می‌ماند؛

آری ایران می‌ماند و فرزندان این سرزمین آن را در طول تاریخ با خون خویش حفظ ‌نموده‌اند و اکنون نیز تمامی مردم آن می‌بایست برای آیندة آن تصمیم بگیرند ازاین روست که آنچه مهم‌تر از فردی است که بر منصب می‌نشیند، مهم‌تر از هر حزب و جناح، مهم‌تر از اصلاح طلب و اصول‌گرا آن است که شما ملت برای آیندة خود و فرزندان وکشور خویش تصمیم بگیرید و با استفاده حق خدادادی تعیین سرنوشت که با سختی فراوان بدست آمده است، فردایی بهتر برای کشورمان رقم بزنید. کشور ما سختی‌های فراوان را پشت سر گذاشته است، با دستان پرتوان شما مردم دستاوردهای فراوانی برای کشور بدست آمده است و البته اعتلاء و پیشرفت بیشتر در پیش است. نباید با نگاه به سختی‌ها ناامید شد و چشم بر آینده بست، علیرغم تمامی رنج‌ها و رنجش‌ها، با وجود تمام آزردگی‌ها، نباید در مواجهه با موانع دست از حق انتخاب کشید. هر کدام از فرزندان ملت که آزرده‌تر است برای ساختن فردایی بهتر، مصمم‌تر آیندة میهن را در دست گیرد چرا که سکوت و خانه‌‌نشینی راه را بر قدرت‌مداران داخلی و خارجی می‌گشاید. اگر مردم در عرصه حضور یابند، قطعاً تصمیمی که حاصل نظر تمام مردم سرزمین باشد بهترین آینده را برای کشور رقم خواهد زد و ملت آیندة میهن خویش را در دستان با کفایت خود خواهد گرفت.»

ثبت‌نام در انتخابات از ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت آغاز شده و تا ساعت 18 امروز شنبه 25 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. داوطلبان می‌توانند برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، مراجعه کنند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات به شرح زیر است:

- از رجال مذهبی، سیاسی

- ایرانی الاصل

- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

- مدیر و مدبر

- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی

- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین براساس ماده 55 قانون، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

- اصل شناسنامه عکس‌دار و چهار (4) برگ تصویر کلیه صفحات آن

- اصل کارت ملی و تصویر آن

- دو (2) قطعه عکس 4 × 6 جدید.

بعد از اتمام ثبت‌نام‌ها، شورای نگهبان 5 روز برای رسیدگی و احراز صلاحیت‌ها فرصت دارد که در صورت لزوم تا 5 روز دیگر هم قابل تمدید است.

بعد از اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات، تبلیغات آن‌ها از 7 خرداد به مدت 20 روز آغاز می‌شود.

در چهار روز گذشته از ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری 304 نفر با مراجعه به وزارت کشور برای داوطلبی در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسم نوشتند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 به صورت همزمان برگزار می‌شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات 1400، 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 1 میلیون و 392 هزار و 148 نفر، رای‌اولی محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار