حوادث ویژه ۹۶۵ مصدوم برجای گذاشت

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت طی هفته گذشته (از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت) در مجموع ۴۶۱ حادثه ویژه پرتلفات در سامانه مرکز هدایت عملیات و بحران (EOC) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت شد که در پی این حوادث ۹۶۵ نفر مصدوم شدند.

کد مطلب: ۱۱۸۵۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
حوادث ویژه ۹۶۵ مصدوم برجای گذاشت

به گزارش اورژانس، مجتبی خالدی با اعلام این مطلب افزود: از مجموع حوادث ویژه ثبت شده طی هفته گذشته ۱۳۱ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۳۳۰ مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی بوده است. در هفته ای که گذشت با تلاش تکنسین های اورژانس، ۸۳۷ نفر از مصدومان و بیماران توسط اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل و ۱۲۸ نفر دیگر نیز از سوی تکنسین های اورژانس ۱۱۵ در محل درمان سرپایی شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از هموطنان خواست در صورت مواجهه با مواردی از قبیل اورژانس های قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون)، اورژانس های گوارشی (خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان (سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید) با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

خالدی اضافه کرد: همچنین بیماران و مصدومان انواع حوادث می توانند در مواردی همچون اورژانس های اعصاب (تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی)، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی ها، پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی های شدید با شماره یاد شده تماس بگیرند.

حوادث ویژه حوادثی هستند که بیشتر از پنج مصدوم یا دو فوتی داشته باشند. ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار