پیشگیری از ابتلا به کرونا با استفاده از تغذیه مناسب

بن(پانا)- با مصرف مواد غذایی مناسب و تقویت سیستم ایمنی بدن می توان از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از ابتلا به کرونا با استفاده از تغذیه مناسب

بهترین راه برای داشتن تغذیه مناسب و سیستم ایمنی قوی استفاده از هرم مواد غذایی است.
به گفته متخصصان تغذیه،هرم مواد غذایی یک راهنما است که تعادل تنوع و میزان سهم مورد نیاز روزانه افراد را از گروه‌های غذایی نشان می دهد.
هرم غذایی از پنج گروه تشکیل شده و به صورتی ترسیم شده است که پایین ترین و بزرگ ترین قسمت آن را نان و غلات تشکیل می‌دهند و بیانگر این است که افراد بیش از مصرف هر چیز باید غذاهای غله‌ ای مصرف کنند.
گروه‌های دیگر که در این هرم وجود دارد شامل سبزی و بعد از آن میوه ها هستند و به این معناست که مصرف سبزی نسبت به میوه اهمیت بیشتری دارد.
طبقات بعدی شامل گروه لبنیات و گروه گوشت و حبوبات است که در طبقات بالایی قرار دارند و مصرف آنها در طول روز کمتر از طبقات پایینی است.
و در آخر شیرینی، چربی و روغن بخش کوچکی از این هرم را تشکیل داده است و نشانگر این است که ما در طول روز باید مصرف این مواد غذایی را به حداقل برسانیم.
همچنین استفاده از این هرم غذایی می تواند از مبتلا شدن به کرونا جلوگیری کند.
برای اینکه بدن بتواند در مقابل ویروس کرونا مقاومت کند، سیستم ایمنی بدن نیز باید تقویت شود که بهترین راه استفاده از هرم غذایی است. زیرا تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن در این هرم تامین می شود.
همچنین استفاده از این هرم می تواند سبب تامین ویتامین های مورد نیاز بدن شود زیرا گروه لبنیات ویتامین A و ویتامین D را تامین می کند و گروه سبزیجات و میوه ها سبب جذب بیشتر ویتامینA وC بدن می شوند بنابراین ما برای مقابله با کرونا باید سعی کنیم با استفاده از این هرم و ویتامین های موجود در آن بدنمان را در مقابل این ویروس ایمن کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار