از سوی شورای کتاب کودک:

«لک‌لک‌ها بر بام» کانون با صدای «برومند» برگزیده شد

تهران (پانا) - کتاب صوتی «لک‌لک‌ها بر بام» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با روایت احترام برومند در بخش آثار الکترونیکی جایزه شورای کتاب کودک به عنوان برگزیده معرفی شد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
«لک‌لک‌ها بر بام» کانون با صدای «برومند» برگزیده شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، این جایزه را شورای کتاب کودک به راوی اثر، احترام برومند هنرمند صاحب‌نام کشور اهدا کرد.
نسخه‌ی صوتی رمان «لک‌لک‌ها بر بام» اثر میندرت دویونگ و ترجمه باهره‌انور در قالب طرح «کتاب آوا» در سال 1398 از سوی کانون منتشر شد.
در طرح «کتاب ‌آوا» 10عنوان رمان قدیمی و خاطره‌انگیز و ۱۰ عنوان کتاب کودک از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدای هنرمندان سرشناس سینما و تلویزیون روایت شده است.
این کتاب، داستانی جذاب از حمایت اهالی یک روستا برای همزیستی با لک‌لک‌ها است که تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی از جمله جایزه «نیوبری» و «ادبیات نسل جوان آلمان» شده است.
رمان «لک‌لک‌ها بر بام» نخستین بار در سال 1353 از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.
در بخشی از این اثر آمده است: دیرک تمام حرف‌هایش را دوباره از سر گرفت. تمام نقشه‌هایشان را توضیح داد. برای جانوس از لک‌لک‌ها و زندگی آنها در آفریقا، میان شیرها و کرگدن‌ها و اسب‌های آبی گفت. دیرک کلمات را حسابی کج و کوله بیان می‌کرد. بعد دیگر حرف‌هایش ته کشید. چیز دیگری برای گفتن نداشت. این بود که با ناامیدی اضافه کرد: «فقط یک خرده فکر کن. در آفریقا لک‌لک‌ها بین حیوانات درنده زندگی می‌کنند ولی اینجا آنها درست وسط مردم زندگی می‌کنند.»
علاقه‌مندان می‌توانند نسخه صوتی و چاپی این کتاب و سایر تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از فروشگاه اینترنتی به نشانی shop.kpf.ir، مراکز عرضه محصولات فرهنگی و همچنین در سراسر کشور تهیه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار