مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

جزئیات برگزاری امتحانات دانش آموزان در خرداد 1400 اعلام شد

حوزه های امتحانی رشد ۴۹ درصدی داشتند

کرمان(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حفظ سلامت دانش آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش استان است گفت در راستای حفظ سلامت دانش آموزان تعداد حوزه های امتحانی نسبت به سنوات گذشته 49 درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۱۱۸۴۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری امتحانات دانش آموزان در خرداد 1400 اعلام شد

احمد اسکندری نسب در جلسه روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که به صورت مجاز برگزار شد، اظهار کرد: براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا، امتحانات نوبت دوم دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری و سایر پایه ها به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: در دوره متوسطه دوم، دروس فنی و حرفه ای تا 15 مرداد ماه فرصت دارند که به صورت حضوری و صرفا از دروس فنی که امکان برگزاری آزمون به صورت غیرحضوری وجود ندارد؛ آزمون برگزار کنند.

اسکندری نسب با اشاره به اهمیت و چرایی برگزاری امتحانات پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری، گفت: در پایه نهم با توجه به انجام فرایند هدایت تحصیلی، چون مبنای بخشی از فرایند هدایت تحصیلی به نمرات دانش آموز برمی گردد؛ کسب نمرات بالا موجب ایجاد تراکم در یک رشته خواهد شد، بنابراین ضرورت دارد که امتحانات حتما به صورت حضوری برگزار شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین به اهمیت برگزاری آزمون حضوری در پایه دوازدهم نیز پرداخت و گفت: باتوجه به اینکه نمرات دانش آموزان در انتخاب رشته در دوره دانشگاه تاثیر خواهد داشت؛ ضرورت دارد که آزمون به صورت حضوری برگزار شود.

احمد اسکندری نسب در ادامه توصیه هایی برای دانش آموزان و اولیای آنان نیز داشت و از دانش آموزان خواست که نسبت به حذفیات دروس در پایه های نهم و دوازدهم توجه داشته باشند، چراکه در بعضی از کتاب های درسی حدود 30 درصد از دروس حذف شده است.

وی در ادامه از معلمان و دبیران دروس مربوطه خواست که دانش آموزان را نسبت به آخرین تغییرات و حذفیات کتاب درسی مطلع کرده و آن ها را در جریان این موارد قرار دهند.

اسکندری نسب با اشاره به دغدغه اولیای دانش آموزان در خصوص برگزاری آزمون حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا،خاطرنشان کرد: تمامی پروتکل های بهداشتی در حوزه های آزمونی رعایت شده است.

وی تاکید کرد: تمامی دانش آموزان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و حتما از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند.

اسکندری نسب گفت: سوالات در پایه های نهم و دوازدهم نیز براساس وضعیت قرمز طراحی شده است و دانش آموزان مبتلا به بیماری کرونا نیز هیچ گونه دغدغه ای نداشته باشند چراکه در پایه نهم آزمون مجدد برگزار خواهد شد و در پایه دوازدهم نیز اگر کسی به دلیل موجه بیماری نتوانست در آزمون شرکت کند غیبت موجه محسوب شده و نمره صفر منظور نشده و در شهریور نمره کسب شده جایگزین خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در پایان به اولیای دانش آموزان تاکید کرد که ضرورتی ندارد والدین زمان حضور فرزندان خود در مدرسه را همراهی کنند، بنابراین درخواست می شود در حیاط مدارس به هیچ عنوان تجمع نکنند، چراکه به لحاظ مسائل بهداشتی می تواند آسیب زا باشد.

احمد اسکندری نسب با بیان اینکه حدود 27 هزار دانش آموز پایه دوازدهم در نوبت خرداد ماه در امتحانات حضوری شرکت خواهند کرد گفت: 326 حوزه آزمونی برای برگزاری امتحانات آنها پیش بینی و تجهیز شده است که نسبت به سنوات گذشته 49 درصد رشد داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار