نایب رئیس مجلس داوطلب ریاست‌جمهوری شد

اسم دولت من دولت سلام است/ با دخترم و یک فرزند شهید آمده‌ام تا بگویم با باندبازی‌های سیاسی مخالفم/نباید از همین ابتدا بنای سیاسی کاری گذاشت که دولت آینده شرکت سهامی احزاب و گروه‌های سیاسی باشد

تهران (پانا) - امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، برای حضور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ثبت‌نام کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
نایب رئیس مجلس داوطلب ریاست‌جمهوری شد

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس یازدهم با همراهی دخترش ضمن حضور در ستاد انتخابات، در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به همراهی دخترش برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: خانواده مهمترین پشتیبان رشد و پیشرفت کشور است. ما همه تلاش‌هایمان برای نسل آینده است. علاوه بر این زنان و دختران پایه‌های اصلی رشد اجتماعی هستند.

وی افزود: همچنین رسمی وجود دارد که داوطلبان با هم‌طیفان سیاسی خود برای ثبت‌نام در انتخابات حضور پیدا می‌کنند اما من با دخترم و آقای ابوترابی از نمایندگان محترم مجلس و از فرزندان شهدا آمدم تا بگویم با باندبازی‌های سیاسی مخالفم تا ان شاءالله ادامه دهنده راه شهدا باشیم. نباید از همین ابتدا بنای سیاسی کاری گذاشت که دولت آینده شرکت سهامی احزاب و گروه‌های سیاسی باشد. دولت متعلق به جوانان است.

این داوطلب ریاست‌جموری اسم دولت خود را دولت سلام گذاشت و گفت: چون سلام به دولت جدید و سلام به نسل نو است و با نسل نو می‌خواهیم ایران جدید خلق کنیم. اسمش را سلام گذاشته‌ایم تاکنون چون دولت‌های ما به سلامی که مردم داده‌اند علیک السلام درست نگفته اند و آمدیم به سلام مردم پاسخ دهیم و سلام به تمام انقلاب‌ها و همه جریان‌های سیاسی است و ما ما نیاز به دگردیسی داریم و نیاز داریم در اداره کشور، مدل حکمرانی و انقلاب در مدل حکمرانی تغیییر داشته باشیم.

وی افزود: این کار دو سال است که با جمعی از جوانان بسیار خوب که هم سابقه اجرایی و هم تحصیلات عالی علمی دارند در یک اندیشکده با کمک سایر اندیشکده‌ها با به کارگیری صد متخصص در حوزه مختلف نخست یک نظریه نظریه پایه خلق کردیم و کتابی را به عنوان فصل پروانگی منتشر کردیم تا بگویم چگونه فکر می‌کنیم

ثبت‌نام در انتخابات از ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت آغاز شده و تا روز شنبه 25 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. داوطلبان می‌توانند هر روز از ساعت 8 تا 18 برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، مراجعه کنند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات به شرح زیر است:

- از رجال مذهبی، سیاسی

- ایرانی الاصل

- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

- مدیر و مدبر

- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی

- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین براساس ماده 55 قانون، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

- اصل شناسنامه عکس‌دار و چهار (4) برگ تصویر کلیه صفحات آن

- اصل کارت ملی و تصویر آن

- دو (2) قطعه عکس 4 × 6 جدید.

بعد از اتمام ثبت‌نام‌ها، شورای نگهبان 5 روز برای رسیدگی و احراز صلاحیت‌ها فرصت دارد که در صورت لزوم تا 5 روز دیگر هم قابل تمدید است.

بعد از اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات، تبلیغات آن‌ها از 7 خرداد به مدت 20 روز آغاز می‌شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 به صورت همزمان برگزار می‌شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات 1400، 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 1 میلیون و 392 هزار و 148 نفر، رای‌اولی محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار