روند نزولی موج چهارم کرونا؛ مراقبت ویژه در ۴ استان ضروری است

تهران (پانا) - موج چهارم بیماری کرونا در بسیاری از استان‌ها نزولی شده است اما به گفته متولیان نظام سلامت چهار استان خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران نیازمند مراقبت بیشتر هستند.

کد مطلب: ۱۱۸۴۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
روند نزولی موج چهارم کرونا؛ مراقبت ویژه در ۴ استان ضروری است

به گفته سعید نمکی، وزیر بهداشت اکنون از قله بیماری کرونا در موج چهارم عبور کرده‌ایم و طبق آخرین رنگ‌بندی شهرهای کرونایی تعداد شهرهای قرمز کرونا از ۱۰۲ شهر به ۴۶ شهر رسیده است و این نشان می‌دهد که روند بیماری نزولی است.

همچنین طبق آخرین نقشه رنگ‌بندی کشور اکنون ۲۶۳ شهر نارنجی و ۱۳۹ شهر زرد هستند. در عین حال بنابر اعلام وزارت بهداشت روند بیماری در ۲۶ استان کاملا نزولی شده و در پنج استان گرچه نزدیک به قله‌ بیماری هستیم، اما هنوز روند نزولی سرعت نگرفته است. از طرفی هم گفته می‌شود چهار استان مانند خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران نیازمند مراقبت بیشتر هستند.

تاکنون چقدر واکسن کرونا تزریق شده است؟

در عین حال بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون یک میلیون و ۵۷۰ هزار و ۵۸۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۳۱۲ هزار و ۱۳۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۷۲۵ دُز رسید و واکسیناسیون علیه کرونا در فاز دوم همچنان ادامه دارد. با این حال لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان موضوعی حیاتی است که کارشناسان حوزه سلامت بر آن تاکید دارند.

باید توجه کرد که اکنون روند بستری در اغلب استان‌ها نزولی است. با این حال به خاطر ورود سویه‌های جدید ویروس از جمله هندی و آفریقای جنوبی، باید به شدت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

وضع بیماری کرونا در پایتخت

در استان تهران نیز تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در هفته اخیر ۱۰۹۹۰ مورد بوده است و در عین حال تعداد موارد بستری ۴۰۳۷ و تعداد موارد فوتی‌ها ۴۰۰ نفر بوده است. بر این اساس در تهران نیز در هفته اخیر، شاهد کاهش ۲.۲ درصدی موارد مثبت بستری، کاهش ۱۱ درصدی تعداد افراد فوت شده و کاهش حدود ۲۰.۵ درصدی موارد سرپایی مثبت شناسایی شده بوده‌ایم. در عین حال روند بستری و موارد فوت در استان تهران کاهشی شده است. البته بروز موارد بستری هنوز از متوسط کشوری بالاتر است و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی

طبق آخرین بررسی‌های صورت پذیرفته میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۶۲.۲ درصد گزارش شده است. همچنین درصد استفاده از ماسک ۶۳.۳ درصد بوده و میانگین رعایت تهویه مناسب هوا در اماکن عمومی کشور ۶۴.۳ درصد گزارش شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار