جنایت وحشتناک کابل دل هر انسان آزاده ای را جریحه‌دار می‌کند

تهران (پانا) - شورای عالی آموزش و پرورش به مناسبت حادثه انفجار و کشته شدن دانش‌آموزان مظلوم در افغانستان پیام تسلیتی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
جنایت وحشتناک کابل دل هر انسان آزاده ای را جریحه‌دار می‌کند

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمان الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

شیطان صفتانی که دنیا را بازیچه امیال و تعصبات جاهلانه خود کرده و برای انسانیت انسان هیچ ارزشی قایل نیستند، همه چیز را با چارچوب فکری بسته خود می سنجند و وحشیانه به هر عمل زشت و فجیعی دست می زنند، اینان ظالمانه دانش آموزان معصوم و بی گناه مدرسه ای را که به دنبال رهایی از جهل و در جستجوی کسب علم و دانش و ترسیم آینده ای روشن برای خود و کشورشان بودند، به خاک و خون کشیدند.

بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ (به کدامین گناه کشته شدند؟) جرم این بچه های معصوم چه بود؟ چرا برخی از انسانها، انسانیت خود را فراموش کرده و خوی حیوانی و وحشی گری به خود گرفته اند و حاضرند برای رسیدن به مقاصد خود در این دنیای فانی به هر عمل شنیعی دست بزنند؟ کدام تفکر جاهلانه و بینان برافکن در پشت این گونه اعمال جنایتکارانه وجود دارد؟آیا هنگام آن نرسیده است که تمامی جوامع علمی و دینی به صراحت و روشنگرانه درباره ابعاد این تفکر و نتایج مصیبت بار آن با پیروان خود سخن بگویند؟

آیا صحنه ای زیباتر، پرشورتر و با نشاط تر از هیاهوی دانش آموزان برای آموختن سراغ دارید؟

جنایت وحشتناکی که در ماه مبارک رمضان عده زیادی از دانش‌آموز معصوم و بی گناه مدرسه سیدالشهدای کابل را به خاک و خون کشاند، دل هر انسان آزاده و با وجدانی را جریحه‌دار و آکنده از غم و اندوه می کند.

امیدواریم در سایه همراهی، همدلی و همگرایی بیشتر مردم شریف افغانستان شاهد صلح، آرامش و آسایش مردم این کشور باشیم.

این فاجعه تاسف بار و دلخراش را به ملت شریف و مظلوم افغانستان به‌ویژه به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند غفار برای از دست رفتگان علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای مجروحین و آسیب‌دیدگان شفای عاجل مسئلت داریم.

وَسَيَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار