«سعید محمد» در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

تهران (پانا) - سعید محمد با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
«سعید محمد» در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا است. سعید محمد پس از نام‌نویسی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از کارهای خیر اول صبح را ثبت‌نام دانستم و این عزم جزم من را برای حضور در انتخابات نشان می‌دهد. برداشتم این است با توجه به مشکلات امروز مردم و مشکلات عدیده‌ای که ناشی از سومدیریت‌ها است و گلایه مندی که امروز نسبت به مشکلات و معیشت‌شان و خصوصا بی‌عدالتی در اکثر عرصه‌ها دارند لازم است حول بزرگی در جامعه امروز ما اتفاق بیفتد. این تحول در حوزه برقراری عدالت در همه حوزه‌ها است. مردم نسبت به کارگزاران نظام گلایه‌مند هستند نه نظام چون از سو تدبیرها و بی‌عملی‌ها ناراحت هستند و سفره آنان هر روز کوچکتر شده است درحالی که منابع غنی خداوند به کشور عطا کرده که با آن می‌توانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا با تاکید براینکه در پی تحول همه جانبه هستبم، گفت: با مشارکت جوانان سعی می‌کنیم این تحول را رقم بزنیم هرچند از تجربه هم استفاده می کنیم. در همه عرصه‌های نظام نیاز به اصلاحات با تکیه بر اصول داریم؛ رمز موفقیت ما مردم است و به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عنوان پشتوانه دولت سیزدهم نیاز داریم وخود مردم در صحنه باشند و از برنامه تحولی حمایت کنند. مستقل در این دوره از انتخابات شرکت کردم و مورد حمایت از هیچ یک از گروه‌ها قرار نگرفتم و نمی‌خواهم بگیرم چون بیشترین ضربه‌ها را کشور از فضای دو قطبی جامعه خورده است و مبنای ما شایسته سالاری است.

ثبت‌نام در انتخابات از ساعت 8 صبح امروز سه‌شنبه 21 اردیبهشت آغاز شده و تا روز شنبه 25 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. داوطلبان می‌توانند هر روز از ساعت 8 تا 18 برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، مراجعه کنند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات به شرح زیر است:

- از رجال مذهبی، سیاسی
- ایرانی الاصل
- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
- مدیر و مدبر
- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی
- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین براساس ماده 55 قانون، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

- اصل شناسنامه عکس‌دار و چهار (4) برگ تصویر کلیه صفحات آن
- اصل کارت ملی و تصویر آن
- دو (2) قطعه عکس 4 × 6 جدید.

بعد از اتمام ثبت‌نام‌ها، شورای نگهبان 5 روز برای رسیدگی و احراز صلاحیت‌ها فرصت دارد که در صورت لزوم تا 5 روز دیگر هم قابل تمدید است.

بعد از اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات، تبلیغات آن‌ها از 7 خرداد به مدت 20 روز آغاز می‌شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 به صورت همزمان برگزار می‌شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات 1400، 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 1 میلیون و 392 هزار و 148 نفر، رای‌اولی محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار