مرتضی کاشی در گفت‌وگو با پانا

در فوتبال پایه تیمی وجود دارد که از بازیکن 100 تا 150 میلیون پول می‌گیرد

تهران (پانا) - کاپیتان سابق صبای قم که بدون سر و صدا از فوتبال خداحافظی کرده است معتقد است قهرمان این دوره لیگ برتر یکی از تیم‌های پرسپولیس یا سپاهان خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۸۳۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
در فوتبال پایه تیمی وجود دارد که از بازیکن 100 تا 150 میلیون پول می‌گیرد

مرتضی کاشی در گفت‌وگو با پانا، در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به خداحافظی بی سروصدای خود از فوتبال اظهار داشت: « همیشه دوست داشتم بی سروصدا کارم را انجام بدهم. در دورانی هم که بازی می‌کردم به دور از تنش و حاشیه سرم در کارم بود و سعی می‌کردم فقط روی بازی‌ام تمرکز کنم. دنیای بازی کردن و مربیگری با هم تفاوتش از زمین تا آسمان است. در فوتبال ایران فقط سرشناس‌ها و کسانی که بیشتر حاشیه داشتند، روی بورس هستند. برای مربیگری هم نمی‌شود بلافاصله بعد از پایان بازیگری وارد شد. باید چیزی بلد بود. بعد از مصدومیت سختی که سال 95-94 داشتم دنبال درمان پای مصدومم رفتم تا فوتبالم را ادامه دهم اما نتوانستم و در تیم صبا دستیار صمد مرفاوی شدم. متاسفانه در همان سال تیم به لیگ یک سقوط کرد و از سطح اول فوتبال دور شدم. »

وی ادامه داد: « فوتبال و مربیگری کتاب و علمی است که تمامی ندارد و هرچقدر یاد بگیرید کم است. توکل به خدا شاید در آینده توانستم به سطح اول فوتبال برگردم. در فوتبال ایران هم متاسفانه کار گرفتن تنها به توانایی بستگی ندارد و باید رابطه داشته باشید. مسئله بعدی هم این است که در لیگ یک و دو برای مربی شدن باید رفیق سرمایه‌دار داشته باشی تا با اسپانسر تیم بگیرید. خدا را شکر از این دوستان دور و برم نیستند و آدمی هم نیستم که از این راه وارد مربیگری شوم.»

کاپیتان تیم صبای قم اظهار داشت: « من تقریبا یک دهه عمرم را در تیم فوتبال صبا سپری کردم. 4 سال خوب هم در پیکان داشتم. هم صبا و هم پیکان جزو خانواده من محسوب می‌شوند. 9 سال زندگی فوتبالی‌ام در صبا بوده است. باشگاهی بود که می‌‍توانست همه چیز به من بدهد. اما نتنها به حق و حقوقم نرسیدم که از جیبم هم متاسفانه دارم مالیات پولی که نگرفتم را پرداخت می‌کنم. 800 میلیون تومان از باشگاه صبا از سال 92 طلب دارم. اگر با تورم الان حساب کنید بیش از 8 میلیارد می‌شود اما نتوانستم بگیرم ولی هنوز دارم مالیات آن قراردادی را که نگرفتم، پرداخت می‌کنم. وقتی بازیکنی بازنشسته می‌شود، باید بتواند شغل و خانه‌ای برای خودش داشته باشد. متاسفانه آن قدر هم پول نگرفتیم که بتوانیم زندگی درست کنیم. شاید هویت فوتبالی من هم با سقوط صبای قم از بین رفت. متاسفانه آثاری از این باشگاه نیست. وقتی به لیگ یک سقوط کرد، تیم به سمت شرط‌بندی رفت و در یک فصل با 90 بازیکن قرارداد بستند. هرکس از راه رسید، تیم بست. پشت آن تیم بستن‌ها پول‌های کلان بود. چطور برای 90 بازیکن کارت صادر می شود. خیلی این مسئله را باز نمی‌کنم اما این مسئله اتفاق افتاد. »

مرتضی کاشی ادامه داد: « خیلی از همدوره‌های من چراغ خاموش کار می‌کنند و از فوتبال دور شدند. وقتی برای کار گرفتن باید رابطه و زدوبند داشته باشید، اصلا نمی ارزد که این طور وارد مربیگری شوید. دنیایی که الان فوتبال ایران در آن سیر می‌کند، آن دنیایی نیست که ما در آن بازی می‌کردیم. در تیم‌های پایه تهران تیمی سراغ دارم که از بازیکن 100 تا 150 میلیون پول می‌گیرند. فوتبالی که در آن برای بازی کردن پول بدهی، نباشد بهتر است. فوتبال برای بی بضاعت‌ها و استعدادهای ناب است نه بچه پولدارهایی که نه استعدادی دارند و نه تکنیکی. »

وی در خصوص لیگ برتر فوتبال ایران تاکید کرد: « تیم‌های خوبی در لیگ داریم. پرسپولیس فراتر از ایران بازی می‌کند. سپاهان و استقلال هم تیم های خوبی هستند. معتقدم قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان می‌چرخد. البته پرسپولیس می‌توانست مقابل سپاهان برنده شود اما دقایق آخر بازی را از دست داد. موقعیت های خیلی خوبی هم داشتند. با این حال فکر می‌کنم این دو تیم مدعی اصلی هستند و استقلال با شکستی که مقابل ذوب آهن داشت نتوانست خودش را نزدیک کند. این تیم لیگ قهرمانان آسیا را خیلی خوب کار کرد. نمی‌خواهم ارزش های فنی مجیدی را زیر سوال ببرم اما اگر دقت کنید 3 بازی آخری که استقلال در لیگ قهرمانان نتیجه گرفت، دقیقا تفکرات فراز کمالوند بود. با او کار کردم و می‌شناسم که چطور ارنج می‌کند. استقلال با رفتن کمالوند ضرر کرد و مقابل ذوب هم فکر می‌کنم نمایان شد. »

کاپیتان صبای قم در پایان گفت: « وقتی در پیکان بودم هم از پرسپولیس و هم از استقلال پیشنهاد داشتم. با هر دو تیم هم قرارداد بستم. زمان منصورخان پورحیدری کار قراردادم تمام شده بود اما باشگاه هما اجازه نداد به این تیم بروم. یک بار هم زمان قلعه‌نویی سال 85 متاسفانه فرهاد کاظمی اجازه نداد از پیکان بروم. 250 میلیون برای رضایت نامه‌ام گذاشتند و قلعه نویی هم گفت این شرایط را استقلال ندارد. همان سال هم پیکان سقوط کرد. با پرسپولیس هم زمان آری‌هان قرارداد امضاء کردم اما انصاری‌فرد به من گفت باید مربی از تو تست بگیرد و نظرش را بدهد. من هم به او گفتم که سابقه‌ام مشخص است و نیاز به تست دادن ندارم. متاسفانه بعدا هم به کاظمیان و معدنچی گفته بود که کاشی به خاطر 10 میلیون بیشتر به صباباتری رفته است که اصلا صحت نداشت. قسمت نبود در این تیم‌های بزرگ بازی کنم. اما خودم طرفدار پرسپولیس هستم و این تیم را دنبال می‌کنم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار