آغاز بهره‌برداری آزمایشی از سامانه «چارچوب»

تهران (پانا) - سامانه آموزشی «چارچوب» که بر اساس جلد اول مجموعه «چارچوب» طراحی شده است در دسترس فارسی‌آموزان داخل و خارج از کشور قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز بهره‌برداری آزمایشی از سامانه «چارچوب»

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی ضمن اعلام این خبر، گفت: محتوای این سامانه بر اساس جلد اول مجموعه «چارچوب» که توسط بنیاد سعدی منتشر شده بود تهیه و طراحی شده است.

او با بیان این‌که در این سامانه بیش از ۱۰۰ ویدئو آموزشی پنج‌دقیقه‌ای موجود است، گفت: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده تا زبان‌آموزان بتوانند در فضایی تعاملی به صورت همزمان و غیرهمزمان، بدون همراه داشتن کتاب یا حضور در کلاس درس، کتاب «چارچوب» را مطالعه کنند.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی با اشاره به این‌که زبان‌آموزان در این مسیر از پشتیبانی علمی مدرسان و کارشناسان بهره خواهند برد، گفت: «چارچوب» در واقع یک دوره آموزشی کامل محسوب می‌شود که زبان‌آموزان می‌توانند هر ترم در آن ثبت نام کنند و حدود ۳۵ ساعت آموزش ببینند.

صحرایی درباره ضرورت‌های راه‌اندازی این سامانه توضیح داد: بسیاری از مخاطبان ما در خارج از کشور که از نمایندگی‌های بنیاد و مراکز آموزشی ما دور هستند و به یادگیری زبان فارسی تمایل دارند، با این روش همیشه مدرس و کتاب را در کنار خود همراه خواهند داشت.

او ادامه داد: استفاده از این سامانه به صورت برخط (آنلاین) صورت می‌گیرد و زبان‌آموزان به دو روش می‌توانند در این دوره شرکت کنند. در روش اول زبان‌آموزان می‌توانند خود به طور مستقل ثبت نام کنند که در این صورت کارشناسان بنیاد آن‌ها را حمایت خواهند کرد و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ می‌گویند و به تمرین‌های تولیدی آن‌ها بازخورد اصلاحی می‌دهند. همچنین کلاس همزمان نیز برای آن‌ها برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی افزود: در روش دوم، زبان‌آموزان توسط مدرسان خود در این سامانه عضو می‌شوند. مدرسان در هر جای دنیا که باشند می‌توانند وارد سامانه شوند و فرم درخواست عضویت در سامانه را تکمیل و پس از تأیید کارشناس مربوطه به صفحه مدیریتی خود در سامانه دسترسی پیدا کنند و زبان‌آموزان خود را نیز عضو کنند تا از محتوای این سامانه بهره ببرند. در این روش، زبان‌آموزان تحت پشتیبانی علمی معلم خود قرار خواهند گرفت.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی با بیان این‌که یکی از اهداف این سامانه دسترسی آسان آن از طریق موبایل بوده، گفت: زبان‌آموزان می‌توانند از طریق موبایل خود وارد این سامانه شوند. این دوره به دلیل تمرین، بازخورد اصلاحی مدرس و تشکیل کلاس‌های رفع اشکال در اصل یک دوره کامل محسوب می‌شود.

صحرایی با بیان این‌که محتوای آموزشی این سامانه از ابتدای سطح مقدماتی تا پایان سطح پیش میانی را پوشش می‌دهد، توضیح داد: آزمون تعیین سطح برای ورود به این سامانه برای آن است که زبان‌آموزان نوآموز مشخص شوند و پس از گذراندن سطح نوآموز، یادگیری زبان فارسی را از طریق این سامانه ادامه دهند. چنان‌چه زبان آموز در سطح مقدماتی یا بالاتر باشد می‌تواند در این دوره شرکت کند.

او در بخش پایانی سخنانش گفت: «چارچوب» هم‌اکنون از ابتدای سطح مقدماتی در مرحله بهره‌برداری آزمایشی است. مدرسانی که تمایل دارند در این مرحله با ما همراه شوند می‌توانند درخواست خود را به آدرس amoozesh@saadifoundation.ir ارسال و زبان‌آموزان خود را به صورت رایگان در این مرحله ثبت نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار