وزیر میراث فرهنگی: مجوز واگذاری ۱۳ اثر  تاریخی فرهنگی صادر شد

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی اعلام کرد در جلسه کمیته تشخیص نفایس ملی، مجوز واگذاری ۱۳اثر تاریخی فرهنگی از طریق صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی صادر شد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر میراث فرهنگی: مجوز واگذاری ۱۳ اثر  تاریخی فرهنگی صادر شد

به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: بهترین راهکار برای حفظ بناهای تاریخی، واگذاری آنها به مردم است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی تاکید کرد: با ورود مردم هم از تخریب بناها جلوگیری می‌کنیم و هم پس از مرمت و احیاء، بناها را به چرخه اقتصاد باز می‌گردانیم.

وی با اشاره به جلسه امروز (شنبه) کمیته تشخیص نفایس ملی اعلام کرد: در این جلسه مجوز واگذاری ۱۳اثر دیگر از طریق صندوق احیا صادر شد.

در هفتمین جلسه کمیته تشخیص نفایس ملی و تصویب کاربری هم‌شأن اثر ۱۴ درخواست‌ صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی برای واگذاری بهره‌برداری مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست به‌جز خانه حکیم باشی منسوب به ملاصدرا که از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است، واگذاری بهره‌برداری ۱۳ اثر مورد موافقت قرار گرفت.

جلسه کمیته تشخیص نفایس ملی و تصویب کاربری هم‌شأن اثر به ریاست علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دبیری محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی و با حضور هادی میرزایی مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری، اعضای کمیته و مدیران کل استانی به صورت ویدئو کنفرانس پیش از ظهر شنبه (۱۸ اردیبهشت١۴٠٠) در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه، درخواست‌های صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی برای واگذاری ۱۴ اثر از هفت استان البرز، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قم، کردستان، مرکزی و همدان بود، انجام شد.

بیشترین موارد مورد بررسی در این جلسه متعلق به استان سیستان و بلوچستان با ۵ بنا بود، در استان‌های البرز، مرکزی و همدان نیز هر کدام دو بنا مورد بررسی قرار گرفت.

همدان و قم از جمله استان‌هایی بودند که تنها یک بنای آن‌ها در جلسه فوق بررسی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار