لاشکی خبر داد

برگزاری 2 آزمون استخدامی برای جذب معلم

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش خبر داد آموزش و پرورش، امسال 2 آزمون استخدامی برای جبران کمبود معلمان خود برگزار می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۸۳۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری 2 آزمون استخدامی برای جذب معلم

به گزارش صدا و سیما، قاسم احمدی لاشکی گفت: آزمون اول را که سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌کند مربوط به دانش آموختگان سایر دانشگاه هاست که حدود ۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر جذب خواهند شد. پذیرش این افراد براساس ۷۰ درصد نمره کسبی و ۳۰ درصد مصاحبه خواهد بود.

احمدی لاشکی ادامه داد: از مربیان نهضت سوادآموزی مشمول استخدام که سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت نکرده اند و همچنین معلمان خرید خدماتی، قرآنی و طرح امین نیز امسال آزمون استخدامی مجزا در خرداد گرفته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش سال گذشته ۲۷ هزار نفر سهمیه استخدامی داشت که همه این افراد جذب نشدند و افراد باقی مانده که حدود ۷ هزار نفر هستند به ظرفیت استخدام امسال افزوده می‌شوند و ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از این سهمیه نیز مربوط به ایثارگران است.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش گفت: ۴ هزار نفر از افرادی که سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شدند، ولی به دلیل کمبود ظرفیت پذیرش استخدام نشده اند نیز امسال به عنوان تکمیل ظرفیت سهمیه امسال به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه امسال ۱۰۰ هزار معلم وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود افزود: ۸۰ هزار نفر از این معلمان مشمولان مصوبه استخدامی مجلس و ۲۰ هزار نفر نیز داوطلبان کنکور سراسری خواهد بود. معلمان غیر رسمی مشمول استخدام دوره یکساله و معلمان پذیرفته شده از کنکور سراسری دوره ۴ ساله را در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خواهند گذراند.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش با تاکید براینکه استخدام معلمان در آموزش و پرورش و با توجه جمعیت دانش آموزی خواهد بود گفت: جمعیت دانش آموزی در سال ۱۴۰۳ به ۱۶ میلیون نفر خواهد رسید و از آن زمان به بعد با کاهش جمعیت دانش آموزی روبرو خواهیم بود.

وی به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: در صورت تصویب این طرح در مجلس معلمان به ۵ رتبه معلم پایه، معلم مربی، معلم حرفه ای، معلم سرآمد و معلم راهبر رتبه بندی می‌شوند و ارتقا به رتبه بالاتر هر ۶ سال یکبار اتفاق می‌افتد. معلمان با حداقل ۲۰ سال سابقه به رتبه سرآمد و حداقل با ۲۶ سال سابقه به رتبه راهبر خواهند رسید.

وی درباره پاسخ به این سوال که چرا معلمان مشمول افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده مستمر قانون مدیریت خدماتی کشور نشده اند افزود: این افزایش سال‌های ۹۴ و ۹۸ تحت عنوان رتبه بندی برای معلمان اعمال شد و به همین خاطر خیلی از فرهنگیان مشمول این افزایش نخواهند شد. این افزایش فقط مشمول معلمان رسمی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار