مهم‌ترین مصوبات ستاد ملی کرونا تشریح شد؛

از آخرین رنگ‌بندی شهرهای کرونایی تا نحوه برگزاری امتحانات و آزمون‌های سراسری

تهران (پانا) - وزارت بهداشت علاوه بر انتشار نقشه جدید رنگ‌بندی شهرهای کرونایی از عبور کشور از قله موج چهارم کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
از آخرین رنگ‌بندی شهرهای کرونایی تا نحوه برگزاری امتحانات و آزمون‌های سراسری

با کاهشی شدن روند ابتلا در اکثر نقاط کشور، از امروز تمامی مراکز استان‌ها به جز 4 شهر اهواز، ایلام، بندرعباس و خرم‌آباد از وضعیت قرمز خارج شدند. روند بستری در این 4 شهر هنوز از وضعیت افزایشی خارج نشده و لذا همچنان قرمز هستند.

بر این اساس، هم‌اکنون ۴۶ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، ۲۶۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۳۹ شهرستان در وضعیت زر قرار دارند. این در حالی است که طبق نقشه هیچ شهری در وضعیت آبی کرونا قرار ندارد.

طبق تاکید وزارت بهداشت، به دلیل وجود ویروس‌های جهش‌یافته جدید، رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از افزایش مجدد روند بیماری ضروری است.

همچنین امروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد و علیرضا رئیسی، سخنگوی این ستاد مهم‌ترین مصوبات این جلسه را تشریح کرد.

بر این اساس مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به شرح زیر است:

محدودیت تردد و جریمه متخلفان

تردد بین استانی در روزهای منتهی به عید فطر از سه شنبه ( ۲۱ اردیبهشت) ساعت ۲ بعداز ظهر تا روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) ۱۲ ظهر در همه شهرها با رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی ممنوع است.

جریمه تردد در شهرهای قرمز یک میلیون تومان، در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و شهرهای زرد نیز که قبلا جریمه نداشت اما مصوب شد ۵۰۰ هزار تومان برای جریمه در نظر گرفته شود.

نحوه فعالیت مشاغل

فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه ۱ و در شهرهای نارنجی مشاعل گروه ۱ و ۲ فعال بودند که در این جلسه تصمیم گرفته شد مشاغل گروه ۱ و ۲ در شهرهای نارنجی و قرمز به مدت ۲ هفته فعال باشند اما اگر صنفی دچار تخلف شود جریمه شدیدتر شده است؛ به این صورت که تخلف صنف در شهر قرمز موجب می‌شود به مدت ۳ هفته پلمب شود که این مدت برای شهر نارنجی ۲ هفته است‌.

نحوه برگزاری امتحانات نهایی و آزمون‌های سراسری

کنکور سراسری در تاریخ ۹ و ۱۰و ۱۱و ۱۲ تیر ماه برگزار خواهد شد.

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته در روزهای ۶ و ۷و ۸ مرداد ماه برگزار می‌شود.

آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۲۲ مرداد، آزمون کانون وکلا ۲۵ تیرماه، آزمون نظام مهندسی ۱۳و ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه برگزار می‌شود.

آزمون پایه نهم، حضوری و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه و آزمون پایه دوازدهم نیز به شکل حضوری از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه خواهد بود.

آزمون سنجش ملی پایه ششم در ۲۵ اردیبهشت به شکل حضوری برگزار می‌شود.

آزمون سمپاد در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار می‌شود.

آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزان در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و مرحله دوم آن ۲۳ تا ۲۵ خرداد به صورت خضوری خواهد بود.

ساعت 14 امروز؛ آغاز ثبت‌نام سالمندان ۸۰ سال به بالایی که از واکسیناسیون جا مانده‌اند

از امروز ساعت ۱۴ سامانه salamat.gov.ir را باز می‌کنیم، افراد بالای ۸۰ سال که تا الان واکسن نزدند می‌توانند وارد سامانه شده و شماره تلفن خود یا همراهشان و کد ملی خود را ثبت کنند. هیچگونه نیازی به حضور در مراکز ما برای ثبت نام وجود ندارد.

* طبق اعلام وزارت بهداشت، اگر واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها از هفته بعد اعلام شود نوبت ۸۰ ساله‌ها نمی‌سوزد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار