در سخنرانی روز جهانی قدس مطرح شد؛

حمایت سیدحسن نصرالله از مذاکرات ایران و عربستان

تهران (پانا) - دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد کسانی باید از مذاکره ایران و عربستان نگران باشند هم پیمانان ریاض هستند نه هم پیمانان تهران. ایران به ضرر هم پیمانانش نه چانه‌زنی می‌کند و نه از طرف آنان مذاکره می‌کند و نه آنان را تنها می‌گذارد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
حمایت سیدحسن نصرالله از مذاکرات ایران و عربستان

به گزارش العالم، سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس تصریح کرد ثبات ملت فلسطین و پایبندی این ملت به حقش و کوتاه نیامدن از قدس، اساس کار است و به مقاومت مشروعیت می‌بخشد.

وی افزود وارد شدن غزه با موشک هایش به خط مقابله با رژیم اشغالگر در قدس، مهمترین تحولی است که باید تقویت شود.

سیدحسن نصرالله، پایداری ملت فلسطین درخصوص حقوقشان و تعهدشان به قدس را از اصول مهم دانست و گفت: ما مطمئن هستیم که ملت فلسطین لیاقت حفاظت از قدس، سرزمین خود و حقوقش را داراست.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد ملت فلسطین شایسته دفاع از سرزیمن خود است و ما نیز از آنان حمایت می کنیم.

وی همچنین به مقاومت ایران در برابر فشارهای آمریکا و غرب اشاره کرد و افزود: تمام امیدواری های آمریکا و اسرائیل علیه ایران به ناامیدی تبدیل شده است. ایران از مرحله خطر عبور کرده و امیدواری برخی‌ها به جنگ آمریکا علیه ایران به پایان رسیده است. همچنین گزینه های امریکا و اسرائیل برای کنار گذاردن برنامه هسته ای ایران نیز خاتمه یافته است.

نصرالله گفت بزرگترین واکنش ایران به حمله نطنز افزایش میزان غنی سازی اورانیوم بود که اسرائیل را وحشت زده کرد.

وی تاکید کرد تجربه 40 ساله ایران نشان می‌دهد که این کشور هم پیمانانش را نفروخته است. ایران به ضرر هم پیمانانش نه چانه‌زنی می‌کند و نه از طرف آنان مذاکره می‌کند و نه آنان را تنها می‌گذارد.

دبیرکل حزب الله همچنین مذاکره ایران و عربستان را مثبت دانست و گفت هرگونه مذاکره‌ای که در آرامش منطقه سهم داشته و محور مقاومت را تقویت کند را تایید می‌کنیم. کسانی که باید از مذاکره ایران و عربستان نگران باشند هم پیمانان ریاض هستند نه هم پیمانان تهران.

نصرالله با اشاره به تماسهای کشورهای عربی با سوریه اظهار داشت بسیاری از کشورهای عربی با دولت سوریه در تماس هستند البته عربستان نمی تواند شروطی را به سوریه درباره روابطش با ایران که در حال مذاکره با تهران است تحمیل کند.

وی در سخنرانی خود به موضوع یمن و تحولات این کشور هم اشاره کرد و افزود یمن با فرماندهان جوان و صادق به محور مقاومت افزوده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار