سلامتی دانش آموزان باید در اولویت برنامه ریزی مسئولان باشد

تهران (پانا) - رئیس مجلس دانش آموزی دختران استان تهران تاکید کرد تمام تلاش بر این اساس است تا امتحانات پایه های نهم و دوازدهم برای حفظ سلامتی دانش آموزان به صورت حضوری برگزار نشود.

کد مطلب: ۱۱۸۲۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
سلامتی دانش آموزان باید در اولویت برنامه ریزی مسئولان باشد

آتنا آهنی رئیس مجلس دانش آموزی دختران استان تهران در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «تمامی تلاش خود را خواهیم کرد تا امتحانات پایه های نهم و دوازدهم به صورت غیرحضوری برگزار شود.»

او بیان کرد: «همانطور که می دانیم پایه های نهم و دوازدهم تحصیلی را می توان مهم ترین و اساسی ترین پایه های تحصیلی به شمار آورد، از این روی که در این پایه، دانش آموز باید با دقت بیشتری درس بخواند تا بتواند رشته تحصیلی خود را انتخاب کند و در مسیر مشخص شده ای ادامه تحصیل دهد. بنابراین در چنین شرایطی بهترین راه برای تعیین عیار علمی و تحصیلی و به اصطلاح متداول، ارزشیابی دانش آموز، برگزاری امتحان حضوری است که مدیران آموزش و پرورش بر این نکته تاکید دارند. همچنین اهمیت پایه دوازدهم نیز بر همگان معلوم و مشخص است و نتایج امتحانات این پایه در آینده تحصیلی افراد و به ویژه ورود به دانشگاه موثر خواهد بود. اما سخن اینجاست به چه قیمتی؟»

رئیس مجلس دانش آموزی دختران استان تهران تاکید کرد: ذدر بازه زمانی کنونی و با جهش های مختلف ویروس کرونا و شرایط حاد واگیری و با توجه به تاکیدهای دست اندرکاران امر سلامت و بهداشت، هرگونه تجمعی می تواند بسیار خطرناک باشد. خطر این امر وقتی بیشتر می شود که بدانیم امکان رعایت همه پروتکل های بهداشتی در مدارس دولتی با تعداد بالای دانش آموزان تقریبا بسیار اندک خواهد بود.»

او خطاب به دانش آموزان مذکور گفت: «عزیزان دانش آموز، در چنین شرایطی که تصمیم برخی مدیران آموزش و پرورش بر امتحان حضوری است، مطمئن باشید ما شما را تنها نمی گذاریم و تمام تلاش خود را برای لغو این مسئله خواهیم کرد.»

این دانش آموز یادآور شد: «در حال حاضر مشغول تنظیم طرح هایی برای جایگزینی امتحانات حضوری هستیم، تا نگرانی های مدیران و دست اندرکاران امر آموزش و پرورش مبنی بر ارزشیابی کامل و دقیق این دسته از دانش آموزان برطرف شود.ر

او در پایان گفت: «به دانش آموزان مژده می دهیم که در طرحی که بیان کردم علاوه بر روش های جایگزین امتحان حضوری، به دنبال تحقق این امر هستیم که شادی و نشاط را به دانش آموزان برگردانیم و آنها را از حال و هوای کرونایی فعلی خارج کنیم. منتظر شنیدن خبرهای شیرین و دلنشین از جانب ما باشید.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ سارینا نصیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار