پایان تزریق فاز نخست کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا»

تهران (پانا) - مراسم پایان تزریق فاز نخست کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا» انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پایان تزریق فاز نخست کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا»

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، احمد کریمی مدیر پروژه واکسن فخرا در این مراسم با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم ایران در شب های قدر و همچنین تسلیت ایام شهادت حضرت امیر المومنین گفت: امروز تزریق فاز اول کارآزمایی واکسن فخرا به پایان رسید و انشالله پس از جمع آوری و تجزیه و تحلیل نهایی داده ها وارد فاز دوم خواهیم شد.

کریمی افزود: پروتکل های مربوط به آغاز فاز دوم واکسن «فخرا» به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ارسال شده است و انشالله پس از اخذ مجوزهای لازم از این وزارتخانه مرحله دوم تزریق واکسن را بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست، تزریق واکسن به135 داوطلب صورت گرفت تصریح کرد: در مرحله نخست 17هزار نفر از اقصی نقاط کشور در سایت" fakhravac.ir " ثبت نام کردند که از این تعداد 3500 نفر از طریق سایت پذیرش و 495 نفر وارد مرحله غربالگری شدند.

وی افزود: در نهایت تیم بالینی 135 نفر را برای تزریق انتخاب کرد که خوشبختانه حال عمومی هر 135 نفر مساعد است.

مدیر پروژه واکسن فخرا تصریح کرد: از بین انتخاب شدگان تزریق واکسن، 41نفر خانم و ما بقی افراد مرد بودند که میانگین سنی آنها 18 تا 55 سال بوده است.

وی تفاوت فاز اول و دوم را در تعداد افراد دریافت کننده واکسن عنوان کرد و گفت: انشالله در مرحله دوم 500 نفر از افراد توسط تیم بالینی انتخاب و واکسن به آنها تزریق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار