گفت‌وگو با الهام حسینی که رکورد وزنه‌برداری بانوان را شکست:

می‌خواهم به نقطه اوج وزنه‌برداری برسم

باید به ما زمان بدهند تا مثل آقایان بدرخشیم / انگیزه زیادی داریم تا روی سکو برویم

تهران (پانا) - سیده ‌الهام حسینی وزنه‌بردار تیم ملی بانوان ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کرده بود، توانست خوش بدرخشد و با مهار وزنه 122 کیلوگرمی در حرکت دوضرب رکورد وزنه‌برداری زنان ایران را به‌نام خود بزند و سنگین‌ترین وزنه‌ای را که یک بانوی ورزشکار ایرانی بالای سر برده ثبت کند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
می‌خواهم به نقطه اوج وزنه‌برداری برسم

به‌گزارش ایران، او که در مسابقات دسته 81 کیلوگرم شرکت کرده بود، می‌توانست با کسب مدال برنز تاریخ‌سازی کند ولی در مجموع با ثبت 213 کیلوگرم و قرار گرفتن در رده پنجمی در این مسابقات به کار خود پایان داد. این ورزشکار 32 ساله که اهل دورود استان لرستان است، درخصوص موفقیتی که در این رقابت‌ها کسب کرده چنین توضیح داد: «ما چون اولین گروه‌های وزنه‌برداری ایران هستیم، وقتی در مسابقات مختلف شرکت می‌کنیم، رکوردهایی را ثبت می‌کنیم و وقتی از آن رکورد بالاتر می‌زنیم، یک جابه‌جایی رکورد محسوب می‌شود. من هم در این مسابقات توانستم خدا را شکر نسبت به مسابقات قبلی رکورد بالاتری را بزنم و در یک قدمی مدال و سکو هم رفتم که متأسفانه قسمت نشد. من در دوضرب با اختلاف یک کیلو چهارم و در مجموع هم پنجم شدم ولی با این حال رکورد سنگین‌ترین وزنه‌ای را که تا به حال توسط بانوان ایرانی در مسابقات برون مرزی زده شده شکستم.»

حسینی که این تورنمنت پنجمین مسابقه بین‌المللی و دومین مسابقات آسیایی‌اش بود، سال ۹۸ در مسابقات جام نعیم سلیمان‌اوغلو به مدال برنز دسته ۷۶ کیلوگرم رسید تا اولین و تنها مدال‌آور بانوان وزنه‌برداری ایران در مسابقات بین‌المللی باشد. اما او امیدوار است بانوان وزنه‌بردار باز هم مدال کسب کنند: «ما راه سختی در پیش داریم ولی این مسابقات تجربه خیلی خوبی بود و نشان دادیم که بانوان وزنه‌بردار ایرانی هم می‌توانند مدال بین‌المللی کسب کنند و روی سکو بروند. البته من آذر ماه جراحی زانو داشتم و مینیسکم را عمل کردم و اگر زمان بیشتری داشتم، می‌توانستم عملکرد بهتری داشته باشم.»

شاید تا چند سال پیش کمتر کسی تصور می‌کرد بانوان ایرانی در مسابقات وزنه‌برداری هم بدرخشند ولی حالا این تابو شکسته و همه به این باور رسیده‌اند که این اتفاق هم می‌تواند بیفتد. حسینی در این‌باره چنین نظر داد: «حقیقتاً من به رشته‌های قدرتی علاقه زیادی دارم و قبل از حضور در وزنه‌برداری هم در رشته بدنسازی قدرتی ورزش می‌کردم. وقتی هم سال 96 اطلاعیه رکوردگیری بانوان وزنه‌برداری منتشر شد، پیگیری کردم و به این رشته آمدم. الان هم عشق و علاقه زیادی به وزنه‌برداری دارم و همه زندگی‌ام را برای تمرین و موفقیت در این رشته گذاشته‌ام تا به نقطه اوجی که در این رشته وجود دارد برسم. بچه‌های وزنه‌برداری همه هدفمند تمرین می‌کنند و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک این اتفاق رخ دهد که بانوان ایرانی هم در این رشته مانند آقایان بدرخشند و نشان دهند که توانایی یک دختر و زن ایرانی چقدر بالاست.»

او درباره شرایطی که باید به‌وجود بیاید تا بانوان وزنه‌بردار ایرانی هم در مسابقات مختلف مدال بگیرند، گفت: «ما زمان می‌خواهیم. وزنه‌برداری رشته زمانبری است و طول می‌کشد تا به یک رکورد برسیم. ضمن اینکه همه‌چیز از لحاظ ریکاوری و تمرینی هم باید مهیا باشد و از لحاظ ذهنی هم آماده باشیم تا به رکورد و مدال برسیم. من هم وقتی به این رشته آمدم، آمادگی بالایی داشتم ولی در کل وزنه‌برداری از سنین پایه باید شروع شود تا ورزشکار در سن بزرگسالی به مدال برسد. با این حال، ما با انگیزه تمرین می‌کنیم تا به آنچه لیاقت وزنه‌برداری بانوان ایران هست دست پیدا کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار