معلم نمونه و پژوهشگر برتر گیلان معرفی شد

رشت (پانا) - معلم نمونه و پژوهشگر برتر گیلان در سال تحصیلی جاری با بیان اینکه مهم‌ترین عامل یادگیری انگیزه است، گفت در آموزش‌ها هدف این است که دانش‌آموزان خلاق و خودآگاه پرورش دهیم و صرفا دنبال ارزشیابی دانش‌آموز نباشیم.

کد مطلب: ۱۱۸۲۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
معلم نمونه و پژوهشگر برتر گیلان معرفی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، مقام و منزلت معلم، یادآور جایگاه والای علم و معرفت در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و همچنین شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای را یادآور می‌شود که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس مدرسه و تعلیم و تربیت، زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند.

۱۲اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت مقام معلم بهانه‌ای شد تا با فرهاد گلپور، معلم نمونه استان که امسال برای سومین بار به عنوان معلم نمونه انتخاب می‌شود، گفتگو داشته باشیم.

این معلم گیلانی متولد سال ۱۳۵۵ اصالتا اهل روستای لاسک از توابع شهرستان شفت اما ساکن رشت است، وی با کسب رتبه ۲۶۳ کنکور سراسری رشته دبیری زبان را انتخاب کرده و پس از فراغت از تحصیل از سال ۱۳۷۷ به استخدام آموزش و پرورش در می‌آید؛ در حال حاضر نیز دارای دکتری آموزش زبان است که علاوه‌ بر مدارس، در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد رشت هم تدریس می‌کند.

فرهاد گلپور اظهار کرد: حرفه معلمی به این دلیل حائز اهمیت است که کوچکترین رفتار ساده معلم می‌تواند زندگی یک دانش‌آموز را برای همه دوران حیاتش متاثر ساخته و بر مسیر تکامل طبیعی زندگی یک فرد تاثیر جدی بگذارد.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای علمی خود، افزود: کسب ۲۰ مقام کشوری و استانی در جشنوارهای علمی و پژوهشی مختلف، تالیف ۶ جلد کتاب آموزشی و کمک آموزشی، ۱۴ مقاله ISI و ISC، سخنرانی و ارائه مقاله در ۱۶کنفرانس ملی و بین‌المللی از جمله افتخارات سال‌های معلمی است.

گلپور در خصوص بهره‌مندی از روش‌ها تدریس بروز، تصریح کرد: یک معلم برای اینکه بتواند دانش‌آموز را اغنا کند، باید از روش‌های نوین انتقال و تثبیت محتوا بهره ‌گیرد؛ به عنوان مثال سال گذشته جشنواره (شهر من) را طراحی و اجرا کردیم در سال تحصیلی جاری نیز جشنواره (فرهنگ من) برگزار شد که ۴۵۰ اثر ویدیویی از دانش‌آموزان دریافت و در سایت استان نیز بارگذاری شده این جشنواره‌ها با هدف یادگیری زبان در قالب معرفی شهر و فرهنگ دانش‌آموزان اجرا شدند.

این دبیر نمونه استانی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل یادگیری انگیزه است، تصریح کرد: در آموزش‌ها هدف این است که دانش‌آموزان خلاق و خودآگاه پرورش دهیم و صرفا دنبال ارزشیابی دانش‌آموز نباشیم.

وی در پاسخ به این سوال که بهترین و موثرترین روش یادگیری زبان چیست؟ گفت: بهترین راه یادگیری زبان این است که مطالب یادگرفته را بتوانند از دیدگاه خودشان برای دیگران بیان کنند و به عبارتی باید به ایفای نقش و تک‌گویی بپردازند، از لغات و ساختار دستوری آموزش دیده استفاده کنند.

این سرگروه زبان آموزش و پرورش استان گیلان در پاسخ به این سوال که چه عاملی در موفقیت شما تاثیر داشته، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل موفقیت من پشتکار است و سعی می‌کنم هر کاری را کامل انجام دهم. علاوه‌بر این در کنار درس، کارهای فرهنگی انجام می‌دهم و مقاله می‌نویسم و در مسابقات متعدد شرکت می‌کنم و تجربیاتم را با دیگر همکارانم به اشتراک می‌گذارم.

گلپور در خصوص تدریس در دوران کرونا خاطرنشان کرد: در این ایام که آموزش‌ها مجازی و آنلاین دنبال می‌شود نیز حدود ۱۰۰ فیلم آموزشی از تدریس مباحث مختلف تهیه کردم و همچنین حدود ۵۰ آزمون مختلف طراحی کرده و در اختیار همکارانم قرار دادم.

این دبیر نمونه استانی ضمن تبریک روز معلم به همه معلمین زحمتکش، ادامه داد: به معلمین جوان که در آغاز راه آموزش هستند توصیه می‌کنم در کارشان جدی باشند و با برنامه ریزی، پشتکار و هدف به تربیت دانش‌آموزان بپردازند زیرا موفقیت یک دانش‌آموز باعث موفقیت جامعه می‌شود.

وی در خصوص جالب‌ترین اتفاقات معلمی اضافه کرد: یکی از جالب‌ترین اتفاقات دوران تدریسم دیدن دانش‌آموزان و دانشجویانی است که روزی از شاگردانم بوده‌اند و اکنون همکار ما در آموزش و پرورش هستند.

این معلم نمونه استانی در پاسخ به این سوال که توصیه‌ای برای والدین دارید، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر آموزش‌ها مجازی شده از اولیا تقاضا دارم که بیشتر بر روند آموزش فرزندان‌شان نظارت داشته باشند.

وی بیان کرد: در پایان از زحمات پدر و مادرم و حمایت‌های همسرم که خود هم از معلمین نمونه و سرگروه عربی آموزش و پرورش استان است، تشکر و قدردانی می‌کنم.

یادآوری می‌شود؛ پژوهشگر برتر گیلان در سال تحصیلی جاری، رتبه سوم جشنواره ملی الگوهای برتر تدریس، کسب رتبه برتر کشور در جشنواره ملی طراحی سوالات نوشتاری و شنیداری، ناظر جشنواره خوارزمی از جمله افتخارات فرهاد گلپور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار