رخشانی‌مهر: معلمان مهمترین و ماندگارترین عنصر تعلیم و تربیت هستند

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درپیامی ضمن تبریک روز معلم گفت که معلمان مهمترین و ماندگارترین عنصر تعلیم و تربیت هستند و سازمان نوسازی مدارس کشور می‌کوشد تا با ساخت فضاهای مناسب و استاندارد آموزشی و تجهیز آن‌ها، بستر مناسب را برای تعلیم و تربیت فراهم کند.

کد مطلب: ۱۱۸۱۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: معلمان مهمترین و ماندگارترین عنصر تعلیم و تربیت هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر به‌مناسبت دوازدهم اردیبهشت روز بزرگداشت مقام معلم پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما

من معلّم برانگیخته شدم . پیامبر اکرم(ص)

در جوامع بشری اساسى ترین کار، تعلیم و تربیت افراد آن جامعه است و کسى که این رسالت را به دوش مى کشد «معلم» است.

«معلم» به عنوان مهمترین و ماندگارترین عنصر تعلیم و تربیت، علی‌‌رغم تغییر و تحولات گسترده درابعاد مختلف زندگی بشر، همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.

سخن گفتن از «معلم» و ارزش و جایگاه معلم در قالب کلمات نمی گنجد. معلمی نماد شکوه و عظمت انسان های پاک باخته ای است که در طول تاریخ چراغ هدایت و سعادت بشریت را به دست گرفته اند. دغدغه معلم بر مدار ارزش ­ها و کرامت انسانی می­چرخد. ارزش هایی که دستاورد تعالیم آسمانی پیامبران الهی در طول هزاران سال و تمدن بشری است و معلمان پیامبرگونه دربه کمال رساندن و اعتلای انسان‎‌ها مجاهدت می کنند.

معلمان پیشرو و پرچم دار بسیاری از حرکت­‌های فرهنگی در جوامع بشری هستند و در واقع زیربنای توسعه کشور از مسیر آموزش و پرورش می گذرد و هرنوع هزینه کردن در این بخش به مثابه سرمایه‌گذاری برای فرداست.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مفتخر است، به عنوان بسترساز تعلیم و تربیت همواره کوشیده تا با فراهم کردن فضای مناسب برای معلمان و دانش اموزان آرامش خاطر را برای این عزیزان به ارمغان آورد و با ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای مناسب و استاندارد آموزشی سهمی را در بهسازی و ارتقای فرایند تعلیم وتربیت داشته باشد ، تا ضمن ارتقای نشاط وشوق آموزاندن و آموختن مسیر شکوهمند دانش اندوزی را جذابتر و کوتاهتر نماید

دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت معلم بزرگ استاد شهید سید مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم ، فرصت بسیار مناسبی برای تجلیل و قدرشناسی از «افسران سپاه پیشرفت کشور» است که همواره در خط مقدم جهاد و ایثار برای پیشرفت و توسعه کشور بوده اند و در طول یکسال گذشته با شیوع ویروس کرونا هنرمندانه جلوه‌هایی از ایثار و عشق خود را به تصویر کشیده و به اوج رساندند..

با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و همه معلمان فداکار ، این روز را به حضور همه آموزگاران عزیز و معلمان فرهیخته تیریک می گویم و از درگاه خداوند متعال برای این عزیزان سلامت و توفیق روزافزون آرزو می کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار