رزاقی: آموزه‌های ساحت‌های تربیتی، شکل دهنده ماهیت و چیستی دانش‌آموزان است

تهران(پانا) _ مدیر کل امور شاهد و ایثارگران در کارگاه استاندارد سازی مدارس شاهد استان خراسان شمالی و در تبیین و تشریح ساحت‌های تربیتی گفت که آموزه‌های ساحت‌های تربیتی، شکل دهنده ماهیت و چیستی دانش‌آموزان است و تنها از طریق فعالیت‌های هدفمند و جذاب مدرسه محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۰۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
رزاقی: آموزه‌های ساحت‌های تربیتی، شکل دهنده ماهیت و چیستی دانش‌آموزان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران، صبح روز سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 کارگاه استاندارد سازی و سبک منسجم مدارس شاهد استان خراسان شمالی با حضور رزاقی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران، کریمی رئیس اداره شاهد آموزش و پرورش استان و کارشناسان و مدیران مدارس شاهد به صورت وبینار برگزار شد.

محمد رضا رزاقی ضمن تبریک میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) گفت: خوشبختانه امروز می توانیم بگوییم مدارس شاهد این استان، در مسیر تحقق اهداف سند تحول بنیادین در حال حرکت هستند چرا که شناسنامه فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد، الهام گرفته از آموزه های سند تحول است.

وی ضمن تبیین و تشریح ساحت های شش گانه تربیتی، گفت زیرساخت ساحت های تربیتی از جنس استعداد است به عبارت دیگر هر کدام از ساحت های تربیتی، به مانند یک بذر هستند یعنی قابلیت رشد، بارور شدن و گسترش دارند. لذا این ساحت ها، فقط در بستر فعالیت های هدفمند و جذاب مدرسه، در دانش آموزان محقق شده و رشد و گسترش می یابند.

وی همچنین با اشاره به اهداف آموزش و پرورش نوین، اظهار کرد: رویکرد و اساس آموزش و پرورش نوین، یادگیری را کاربستی کردن کردن مفاهیم آموخته شده، توسط دانش آموزان می داند و در حقیقت به دنبال پاسخ به این سوالات است.

1)آیا دانش آموز می تواند آنچه را فرا گرفته، در موقعیت مناسب، به کار ببندد یا نه؟

2) آیا دانش آموز می تواند آنچه را فرا گرفته، با آن مشکلات و مسائل خود را با اقدام موثر حل نماید یا نه؟

3) آیا دانش آموز همراه با مفاهیم فراگرفته، انگیزه درونی او نیز برای آموختن، بیشتر می شود یا نه؟

4)آیا دانش آموز همزمان با آموخته های خودش، تعامل، همکاری و مشارکت او نیز با خانواده، دوستان و معلمان افزایش می یابد یا نه؟

در اثنای برنامه، مدیران مدارس شاهد استان خراسان شمالی، سوالات و دغدغه های خودشان را درزمینه شناسنامه فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد، مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار