وزیر امور خارجه امروز با چهار مقام عراقی دیدار کرد؛

ظریف: روابط عمیق ایران و عراق به نفع ثبات و امنیت منطقه است

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه ایران در ادامه برنامه‌های سفر کاری خود به عراق، با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق این کشور، سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی، نوری المالکی، نخست وزیر سابق و قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق به طور جداگانه دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: روابط عمیق ایران و عراق به نفع ثبات و امنیت منطقه است

به گزارش روابط عمومی وزارت خارجه، در دیدار ظریف با عبدالمهدی در مورد مسائل مهم و مشترک میان دو کشور ایران و عراق تبادل نظر شد.

همچنین سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون، در دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روابط دو کشور و تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را بررسی کرد. در این دیدار که صبح امروز در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد برگزار شد، طرفین بر اهمیت گسترش روابط بغداد و تهران در راستای منافع دو کشور تأکید کردند.

حکیم در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت انتخابات پیش روی عراق آن را فرصتی مهم برای تغییر وضعیت کشور و کمک به افزایش ثبات در کشور دانست و افزود که عراق درقبال کشورهای منطقه و جهان سیاست درهای باز را پیش گرفته و خواستار بهترین روابط با همه کشورها در راستای منافع و حاکمیت ارضی‌اش است.

رهبر ائتلاف عراقیون همچنین بر ضرورت حفظ آرامش در منطقه و پیش گرفتن ابزار گفت‌وگو و مذاکره برای حل اختلافات تأکید کرد.

حکیم همچنین خواستار آن شد که همگان پشت میز گفت‌وگوی واقعی برای پایان دادن به بحران‌ها و نزاع‌ها بنشینند.

وزیر امور خارجه در این دیدارها بر ثبات و استقرار عراق و حفظ تمامیت ارضی آن تاکید و بر نقش سازنده عراق قوی و متحد در منطقه تصریح کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، روابط عمیق دو کشور در حوزه های مختلف دو جانبه ومنطقه ای را با اهمیت ارزیابی و به نفع ثبات و امنیت در منطقه دانست.

در این دیدار طرف عراقی نیز ضمن ابراز خرسندی از نتایج گفتگوهای ظریف با مقامات کشورش بر ضرورت استمرار و تبادل دیدار مسئولان دوکشور تاکید کرد.

خطر تروریسم در منطقه و نیاز به همکاری منطقه ای برای تقابل با آن، اجرای مصوبه مجلس عراق در خصوص خروج نیرو های نظامی آمریکایی از عراق و تاکید بر ادامه حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از عراق از دیگر موضوعات مورد گفتگوی دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در این دیدار بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار