توضیح سخنگوی دولت درباره ارتقای حقوق فرهنگیان

تقویت نظام آموزش، با وجود معلمان بادانش و با انگیزه، امکان‌پذیر خواهد بود/معلمان بخش اعظمی از فرایند هویت‌سازی نسل‌ها را عهده‌دار هستند

تهران (پانا) - سخنگوی دولت تاکید کرد به رغم شدیدترین تحریمهای ظالمانه در دوره ۱۸ ماهه اخیر و کاهش چشمگیر منابع درآمدی دولت، درخصوص ارتقاء حقوق فرهنگیان از میانگین ۳۷ میلیون ریال در مهرماه ۹۸ به ۶۱ میلیون ریال در اسفند ۹۹ اقدام کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
توضیح سخنگوی دولت درباره ارتقای حقوق فرهنگیان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی در نشست امروز خود با خبرنگاران به ۱۲ اردیبهشت، روز شهادت آیت الله مطهری اشاره کرد و گفت: شهید مطهری با تیغ جهل و نادانی، تعصب و انحراف، و به منظور تهی کردن نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران، به تیغ ترور سپرده شد. این روز، به سنتی حسنه، به نام معلمان نیز نامیده شده است.

وی ادامه داد: مطهری، معلمی آزاداندیش و متعهد به مردم و جامعه‌اش بود. بدون شک، معلمان بخش اعظمی از فرایند هویت‌سازی نسل‌ها را عهده‌دار هستند. همه ما با معلمان و افکار آنان زیسته‌ایم و امروز، پر از خاطرات شیرین از آنها هستیم.

ربیعی افزود: دولت با این نگاه که تقویت نظام آموزش، با وجود معلمان بادانش و با انگیزه، امکان‌پذیر خواهد بود، به رغم شدیدترین تحریمهای ظالمانه در دوره ۱۸ ماهه اخیر و کاهش چشمگیر منابع درآمدی دولت، درخصوص ارتقاء حقوق فرهنگیان از میانگین ۳۷ میلیون ریال در مهرماه ۹۸ به ۶۱ میلیون ریال در اسفند ۹۹ اقدام کرد. اگر چه باید اذعان داشت که در شرایط فعلی، حقوق کمی است اما با در نظر گرفتن جمیع جهات حداکثر تلاشی است که با بهره مندی از ظرفیتهای موجود طی چهار مرحله این مهم تحقق یافته است.

وی گفت: از مهرماه ۹۸ نیز، نسبت به تعیین قراردادها و ساماندهی آنان اقدام شده و حقوق‌ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ مطابق قانون کار، تعریف و بدهی های گذشته تسویه شد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری گفت: در سال تحصیلی جاری نیز علیرغم افزایش حقوق در بسیاری از استانها تقریبا بدهی باقی نمانده است. اعتبار ابلاغی خرید خدمت در مناطق مورد نیاز در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ از رشد ۱۰۷ درصدی( بیش از دو برابری) برخوردار بوده است.

ربیعی ادامه داد: همچنین حقوق کارکنان حق التدریس آزاد از ابتدای سال ۹۹ قریب ۵۰ درصد افزایش یافته برای نخستین بار اعتبار برون سپاری فعالیتهای کاردانش به صورت ۱۰۰ درصدی تحقق پیدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار