واکسیناسیون کرونا برای سنین ۸۰ سال به بالا آغاز شد + جزئیات

تهران (پانا) - واکسیناسیون علیه پاندمی کرونا از امروز با اولویت افراد ۸۰ سال به بالا وارد فاز دوم شد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
واکسیناسیون کرونا برای سنین ۸۰ سال به بالا آغاز شد + جزئیات

آغاز فاز دوم واکسیناسیون کشوری علیه کرونا، با اولویت افراد 80 سال به بالا و با حضور دکتر رئیسی- معاون بهداشت وزارت بهداشت و با ارتباط ویدئوکنفرانسی وزیر بهداشت امروز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه در تبریز کلید خورد.

واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ با اولویت کادر بهداشت و درمانی که در بخش‌های آی سی یو مشغول به کار بودند از روز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه سال گذشته در کشور آغاز شد. همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت در فاز اول سایر کادر بهداشت و درمان، کسانی که در خانه‌های سالمندان کار می‌کنند، جانبازان شیمیایی، تنفسی و بالای ۵۰ درصد، کارکنان مربوط به تغسیل اموات، افراد کم‌توان ذهنی و جسمی و بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که این فاز تقریباً یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را دربر گرفته بود.

از امروز، سه‌شنبه هفتم ادیبهشت ماه ۱۴۰۰ فاز دوم تلقیح واکسن به گروه‌های اولویت‌دار آغاز می شود.

فاز اول واکسیناسیون که قرار بود در زمستان ۱۳۹۹ انجام شود با حدود ۲۰ تا ۲۵ روز تاخیر در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به پایان رسید.

بر این اساس در فاز دوم که از امروز آغاز شده است، به ترتیب از سنین ۸۰ سال به بالا، ۷۵ تا ۸۰، ۷۰ تا ۷۵، ۶۵ تا ۷۰ و بیماران زمینه‌ای و صعب‌العلاج، واکسن دریافت خواهند کرد.

همچنین فاز سوم واکسیناسیون علیه کرونا نیز مرداد تا آذر ۱۴۰۰ خواهد بود که شامل افراد ساکن در مراکز تجمعی که براورد جمعیت آنها دو میلیون نفر است، افراد ۵۵ تا ۶۴ سال بدون بیماری زمینه ای دارای براورد جمعیتی پنج میلیون نفری و افراد در مشاغل و خدمات ضروری که شامل براورد جمعیتی ۱۲ میلیون نفری می‌شوند، است.

فاز چهارم واکسیناسیون نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های وزارت بهداشت، در زمستان ۱۴۰۰ انجام شده و شامل عموم مردم خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار