تاکید واعظی بر گسترش همکاری استان‌های مرزی ایران و ترکیه

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی نقشه راه یک ساله کشورها برای توسعه روابط را مشخص می‌کند، گفت گسترش روابط با همسایگان جایگاه بسیار مهمی در سیاست خارجی همه کشورها دارد و ترکیه همواره همسایه مهم ایران بوده و هست.

کد مطلب: ۱۱۸۰۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تاکید واعظی بر گسترش همکاری استان‌های مرزی ایران و ترکیه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری محمود واعظی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی بیست و هشتمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ترکیه با اشاره به برگزاری مجازی این نشست در روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ماه و با بیان اینکه برگزاری این جلسه در فضای مجازی نمی‌تواند به طور کامل اهداف نشست واقعی را محقق کند، گفت: به طور طبیعی برگزاری نشست‌های کمیسیون مشترک در فضای حقیقی، با دیدارها و گفت و گوهای متعدد با مقامات عضو چنین کمیسیون‌هایی همراه است که این دیدارها می‌تواند بسیاری از موانع کوچک و بزرگ بر سر راه گسترش تعاملات و روابط را از میان بردارد.

وی گزارش‌های ارائه شده از سوی مسوولان کمیته‌های مختلف این کمیسیون درباره رایزنی‌ها برای برگزاری موفق‌تر نشست مجازی کمیسیون را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: شیوع کرونا برای همه کشورها از جمله ترکیه و ایران و نیز تعاملات بین‌المللی مشکلاتی ایجاد کرده است که باید سعی کنیم با برگزاری چنین نشست‌ها و رایزنی‌هایی بر این مشکلات غلبه کنیم.

رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه، تصریح کرد: در تمام کمیسیون‌های مشترک همکاری که شرکت کرده یا ریاست آن را برعهده داشته‌ام، همواره بر حضور و ارتقای سهم بخش خصوصی در تعاملات تاکید زیادی داشته‌ام و در این نشست نیز باید برای تسهیل همکاری‌ها و روابط بخش‌های خصوصی ۲ کشور رایزنی کرده و نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

واعظی همچنین بر لزوم گسترش همکاری‌ها و تعاملات استان‌های همجوار مرزی دو کشور و اهمیت و تاثیر آن بر ارتقای سطح روابط دوجانبه تاکید کرد.

در این جلسه بهمن حسین‌پور دبیر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه هم گزارشی از روند اقدامات و رایزنی‌های انجام گرفته برای برگزاری این نشست ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار