معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد؛

رشد ۱.۲ برابری ارائه خدمات به مادران باردار

تهران (پانا) - معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت بسیاری از اقدامات حوزه بهداشت این روزها دیده نمی‌شود زیرا تحت تاثیر کرونا قرار دارد و این اقدامات زیرِ پوست کرونا در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۱۷۹۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۱.۲ برابری ارائه خدمات به مادران باردار

به گزارش وبدا، علیرضا رئیسی در دیدار با رییس و جمعی از مدیران سازمان بیمه سلامت در محل دفتر معاونت بهداشت بیان کرد: اگر می‌بینید صحبتی از مالاریا، سل، ایدز، تب مالت و سایر مسائل حوزه بهداشت نمی شود به خاطر این است که تحت کنترل هستند.

وی افزود: در بحث مراقبت‌ها با وجود کرونا، ایران یکی از کشورهای با افتخار است و توانسته خدمات عقب افتاده را جبران کرده یا به حداقل برساند.

رئیسی ادامه داد: در بعضی بخش‌ها حتی شاهد رشد خدمات هستیم، به طوری که میزان خدمات به مادران باردار در زمان کرونا به ۱.۲ برابر پیش از کرونا رسیده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بهداشت هنوز مطالباتی از بخش‌های مختلف دارد و تنها از سازمان بیمه سلامت است که مطالبه نداریم و این جای تقدیر دارد.

دکتر رئیسی افزود: یکی از اهداف و برنامه های اصلی بهداشت در چهار سال اخیر تقویت نظام شبکه بود که توانستیم شبکه را منسجم تر کنیم.

وی تصریح کرد: بر اساس سامانه هایی که در شبکه داریم تقریبا همه خدمات به روز هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به این‌که روستاها مرزبانان سلامت کشورند، یادآور شد: اگر سطح یک و مراکز پیشگیری در روستاها و شهرها نبودند در پیک ‌های کرونا بیمارستان‌ها به هیچ وجه قادر به پاسخگویی مراجعان نبود و فاجعه رخ می‌داد.

وی اضافه کرد: الان سطح یک بسیار قوی مقابل اپیدمی کرونا ایستاده است و بیشترین حمایت از این اقدام بهداشتی توسط صندوق های بیمه روستایی انجام شده است.

معاون بهداشت ادامه داد: حوزه بهداشت کنترل تمام مرزهای شناخته شده و ناشناخته را بر عهده دارد. در فرودگاه ها، حمل و نقل ریلی، حمل و نقل عمومی و سایر مناطق به ویژه در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها حوزه بهداشت فعالانه حضور دارد.

رئیسی در پایان گفت: باید قدر این دستاوردها را بدانیم. بهداشت مثل سلامتی و امنیت است که تا زمانی که وجود دارد کسی متوجه حضورش نمی شود ولی وقتی خطری به وجود می‌آید همه متوجه بهداشت می شوند. اگر می بینید گاهی به خطا می پرسند پس نقش بهداشت چیست؟ به خاطر همین حضور نامرئی بهداشت در تمام عرصه‌های نظام سلامت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار