روحانی در جلسه هیات دولت؛

اجرای عین سند برجام را می‌خواهیم، برجام پلاس نمی‌خواهیم

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در مذاکرات احیای برجام ما عین اجرای برجام را می‌خواهیم نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر و برجام پلاس نمی‌خواهیم، گفت امروز همه می‌دانند که تنها راه‌حل این معضل، اجرای کامل توافق هسته‌ای برجام است.

کد مطلب: ۱۱۷۹۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای عین سند برجام را می‌خواهیم، برجام پلاس نمی‌خواهیم

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، تاکید کرد: این کار سه مرحله دارد، مرحله اول رفع کامل تحریم‌ها است که بر عهده آمریکا است که این تحریم‌ها را وضع کرده و البته دیگران نیز باید کمک کنند و هرگونه تحریمی که به بهانه‌های مختلف و با برچسب‌های جدید اعمال شده باید لغو شود.

روحانی تصریح کرد: گام دوم راستی‌آزمایی است که بعد از لغو تحریم‌ها انجام خواهد شد و گام سوم هم بازگشت به تعهدات برمبنای توافق برجام است که ما انجام خواهیم داد.

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در 29 فروردین ماه سال 58، ارتش ایران با ویژگی‌های جدید با فرمان امام راحل احیا شد، گفت: فرمان امام راحل برای احیای ارتش، توطئه بسیار بزرگ گروهک‌ها برای انحلال ارتش را برای همیشه نابود کرد.

روحانی با بیان اینکه همه کارهای امام راحل بر مبنای خرد، حکمت، تدبیر و مصلحت بود، اظهار داشت: امام دوم اردیبهشت ماه همان سال 58، فرمان تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر فرمودند و اگر اقدام امام برای احیای ارتش و تاسیس سپاه پاسداران نبود و در آن شرایط جنگی بر ما تحمیل می‌شد، فاجعه بزرگی بوجود می‌آمد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه برای امنیت ملی کشور بعد از حضور مردم در صحنه، نیروهای مسلح نقش بسیار مهمی دارند، تصریح کرد: ما به نیروهای مسلح خود به خاطر ایثارها، تلاش‌ها و فداکاری‌هایی که در طول 42 سال گذشته نسبت به ملت و کشور انجام داده‌اند، افتخار می‌کنیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط بیماری کرونا در کشور و با تاکید بر اینکه سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: از امروز باید جهان پس از کرونا را ببینیم و خود را برای آن شرایط آماده و تقویت کنیم. کرونا باعث شد تصور بشر مبنی بر اینکه با پیشرفت‌های علم پزشکی دوران بیماری‌های عفونی و مسری به سر آمده باطل شود و برای دوران پسا کرونا باید این نگاه اصلاح شود.

رئیس‌جمهوری اظهار داشت: اگر لطف و هدایت خدا نبود و در دولت یازدهم طرح تحول سلامت اجرا نمی‌شد، امروز مقابله با شیوع کرونا بسیار سخت‌تر و شاید غیرممکن بود. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در دوران پساکرونا مدنظر ما باشد موضوع سلامت و لزوم ارتقای زیرساخت‌های آن است.

روحانی ادامه داد: از سوی دیگر کرونا اهمیت گسترش فضای مجازی و الکترونیک و دیجیتالی شدن زندگی مردم را بیشتر عیان کرد. تا چند سال قبل وقتی صحبت از فضای مجازی می‌شد مسائل فرهنگی، اجتماعی یا سیاسی در آن مطرح می‌شد، اما امروز اقتصاد، آموزش و بخش قابل توجهی از معیشت مردم نیز به این فضا منتقل شده و وابستگی عمیقی به فضای مجازی پیدا کرده است.

رئیس‌جمهوری خودکفایی در تولید مواد غذایی ضروری را نیز از دیگر الزاماتی که باید در دوران پساکرونا مورد توجه جدی قرار گیرد برشمرد و تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید تولید محصولات کشاورزی بیش از 30 میلیون تن افزایش داشته که رقم قابل توجهی است. همچنین دیروز در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصویب کردیم که علاوه بر افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، جایزه‌ای نیز برای تحویل سریع‌تر گندم از سوی کشاورزان به دولت تعیین شود.

روحانی با بیان اینکه در جلسه دیروز ستاد هماهنگی اقتصادی همچنین موضوع واکسیناسیون مورد بحث قرار گرفت، خاطرنشان کرد: لازم است محدودیت‌هایی که تحریم‌های آمریکا در مسیر خرید واکسن از خارج برای ما ایجاد کرد به خوبی برای مردم تشریح شود تا عمق جنایات آنها روشن شود. موضوع اجرای فاز سوم آزمایش واکسن‌های در حال ساخت در کشورمان نیز مثل بعضی کشورهای دیگر مطرح شد که مورد موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا قرار نگرفت.

رئیس‌جمهوری در ادامه تاکید کرد: اگر کسی برخلاف برنامه‌ریزی انجام شده و سند ملی مصوب واکسیناسیون عمل کند، باید به اشد وجه مجازات شود.

روحانی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه در برنامه هسته‌ای،‌ در برنامه واکسن، در برنامه مقابله با کرونا، در معیشت مردم و در تولید هیچ نظری به انتخابات نداریم، گفت: هیچ کاری به نتیجه انتخابات نداریم، انجام این کارها وظیفه ماست. حتی اگر انتخابات در 1400 نبود، مثلا در 1401 بود، باز همه اینها را با همین قدرت انجام می‌دادیم.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای مذاکرات چارچوبی تعیین کرده‌اند و ما در آن چارچوب حرکت می‌کنیم، گفت: یک ثانیه هم وقت تلف نمی‌کنیم البته عجله هم نداریم کار را پیش می‌بریم، هر زمانی می‌خواهد به نتیجه برسد اهلا و سهلا، یک ساعت زودتر به نتیجه برسد به نفع مردم ماست.

روحانی با تاکید بر اینکه این خواست مردم ماست و مردم این را می‌خواهند، گفت: اگر کسی می‌خواهد در انتخابات شرکت کند، می‌خواهد سنگ بیندازد و مانع رفع تحریم شود بداند مردم به او رای نمی‌دهند اگر کسی این کار را می‌کند و فکر می‌کند در انتخابات پیروز می‌شود اشتباه می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار