حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا

اتفاق نادر رخ ندهد پرسپولیس مدعی جدی قهرمانی در آسیاست

تهران (پانا) - سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است شاگردان یحیی گل محمدی یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی در این فصل لیگ قهرمانان آسیا هستند.

کد مطلب: ۱۱۷۸۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
اتفاق نادر رخ ندهد پرسپولیس مدعی جدی قهرمانی در آسیاست

حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا، در خصوص پیروزی پرگل پرسپولیس مقابل الریان قطر اظهار داشت: « بازی خیلی خوب و عالی بود. در نیمه اول پرسپولیس آن طور که باید خوب ظاهر نشد. البته این به عدم شناخت تیم‌ها نسبت به هم برمی‌گردد. بعد از گلی که دریافت کرد توانست برخودش مسلط شود و فضای تیم حریف را ببندد. واقعا تیم قطری بازیکنان موثر خوبی در نقاط مختلف زمین داشت که می‌توانستند کار را دربیاورند. در شروع نیمه دوم واکنش پرسپولیس عالی بود و توانستند خیلی زود ضربه بزنند و جبران کنند. »

وی ادامه داد: « زدن گل زودهنگام در بازی به خصوص وقتی تیم عقب است، خیلی در جریان بازی اثر دارد. گل دومی که پرسپولیس زد، به موقع بود چون حریف در شوک دریافت گل اول بود. هنوز باور نداشتند که گل مساوی را خورده‌اند. تا آنها به خودشان آمدند دیدند برای دومین بار دروازه‌شان باز شده است.»

سرمربی اسبق پرسپولیس تصریح کرد: « نکته‌ای که در این برد نباید فراموش شود، آنجا بود که بازیکنان پرسپولیس به دنبال حفظ نتیجه نرفتند. یعنی وقتی گل سوم را زدند، عقب‌نشینی نکردند. این می‌تواند در این سطح خیلی جالب باشد. یقین بدانید وقتی تیمی تا دقیقه آخر چنین فوتبال تهاجمی و رو به جلو بازی می‌کند، یعنی هم از لحاظ بدنی و هم ذهنی شرایط را درک می‌کند. اصلاً به تیم حریف اجازه نداد تا تمرکز پیدا کنند به ویژه به خط هافبک الریان که قوی‌تر از بقیه نقاطشان بود. همین باعث شد برتری تا دقایق آخر به نفع تیم ما باشد و پرسپولیس با اقتدار توانست برنده شود. »

حمید درخشان افزود: « حالا که این نتیجه رقم خورده، خیلی‌ها می‌گویند الریان تیم ضعیفی بود. اصلاً این طور نیست. هر تیمی مقابل الریان بازی کند به مشکل می‌خورد. واقعا تیم بسیار خوب و بازیکنان گردن کلفت و خوبی دارد. وقتی یک گل پیش افتادند، فکر کردند می‌توانند گل‌های بعدی را هم بزنند. تک موقعیت‌هایی هم داشتند اما عملکرد خیلی خوب بچه‌های ما باعث شد آنها نتوانند خوب پیش بروند. شروع عالی در نیمه دوم آنها را غافلگیر کرد. فکر نمی‌کردند در آن لحظات اول بازی گل بخورند. یقین بدانید بازی کمی پیش می‌رفت، سعی می‌کردند سرعت بازی را بگیرند و اجازه کار ندهند. دروازه‌بان حریف هم فوق‌العاده خوب بود. توپ‌هایی را گرفت که خیلی دشوار می‌شد مهار کرد. پرسپولیس قدرتش را به حریف دیکته کرد. »

سرمربی اسبق پرسپولیس درباره نقش سید جلال حسینی در روند موفقیت‌های پرسپولیس گفت: « از نقش بزرگ و تأثیرگذار سید جلال حسینی غافل نشویم. وجود چنین بازیکنی در پرسپولیس یک نعمت بزرگ است. او هم رهبری و هدایت خط دفاع را عهده‌دار است و هم به عنوان بزرگتر به موقع کمک می‌کند. وزنه‌ای است که در شرایط و لحظات حساس به داد تیم می‌رسد. در موقعیت‌های گلزنی هم خیلی خوب خودش را قرار می‌دهد و مقابل الریان هم یک ضربه سر عالی زد که گلر به خوبی توپ را مهار کرد. فارغ از این مسائل، مربیان می‌توانند به چنین بازیکنانی در زمین تکیه کنند. سید جلال واقعاً یک الگوی به تمام معنا و واقعی برای بازیکنانی است که می‌خواهند حرفه‌ای زندگی کنند. او نشان داد که سن واقعاً فقط یک عدد است و می‌شود با آمادگی ذهنی و بدنی و زندگی سالم در سن بالا هم در سطح اول درخشید. »

حمید درخشان در پایان گفت: « بهترین نفرات را یحیی گل محمدی در اختیار دارد. در هر پست بازیکنانی داریم که فاصله زیادی بین نیمکت و بازیکنان اصلی نیست. به خصوص در خط هافبک که یکی از یکی بهتر هستند. هافبک‌های ما بازیکنان ایده‌آلی هستند که هر تیمی آرزوی داشتن چنین مهره‎‌هایی را دارد. وقتی دست مربی باز باشد، می‌تواند در مواقع اضطراری و سخت تاکتیک‌های مختلفی را در دستور کار قرار دهد. خوشبختانه هافبک‌های ما هم بازیکنان تکنیکی و هم قدرتی هستند. توان حمل توپ دارند و در بازیسازی هم جزو بهترین‌ها هستند. شک نکنید اگر شرایط و اتفاق‌های نادر پیش نیاید پرسپولیس یکی از جدی‌ترین گزینه‌های قهرمانی در آسیاست. این تیم به راحتی از گروهش صعود می‌کند. انشالله در دور بعدی بهتر از این خواهد شد. کمی شرایط میزبانی پرسپولیس در هند سخت است و به خوبی بچه‌ها با این شرایط کنار آمده‌اند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار