در ششمین برنامه «ماهِ ماه» روایت شد؛

عنایت حضرت ابوالفضل‌(ع) به بیماری که در یک قدمی مرگ بود

تهران (پانا) - در ششمین برنامه «ماهِ ماه» دکتر سید روح الله میری و یکی از بیماران وی که با توسل به حضرت ابوالفضل العباس (ع) شفا یافته بود، حضور داشت.

کد مطلب: ۱۱۷۸۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
عنایت حضرت ابوالفضل‌(ع) به بیماری که در یک قدمی مرگ بود

به گزارش روابط عمومی برنامه، برنامه «ماهِ ماه» شب گذشته 30 فروردین ماه با یاد و خاطره دکتر یوسف رهبری متخصص بیهوشی دانشکده علوم پزشکی مراغه که سال گذشته به جمع شهدای مدافع سلامت پیوست آغاز شد و دکتر سیدروح الله میری فوق تخصص جراحی سرطان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه حبیب الله عبدالهی مهمان این برنامه بود.
در ابتدای برنامه سیدروح الله میری درباره رشته تخصصی جراحی سرطان در کشور و جایگاه کشور در این رشته تخصصی در کل دنیا گفت: در سه دهه اخیر میزان پیشرفت جراحی های سرطان در کشورمان بسیار قابل توجه است، درصد بسیاری از بیماران درمان می شوند و میزان طول عمرشان افزایش یافته است. دانشگاه علوم پزشکی تهران سالیانه سه نفر فوق تخصص جراحی سرطان تربیت می کند که این افراد به مراکز استان ها منتقل می شوند و به جرات می توان گفت که این مراکز تقریبا از افراد متخصص غنی شده است. و ما در سطح کشور افراد متخصص کم نخواهیم داشت که بتوانند در سطح بین المللی عمل های جراحی انجام دهند. وی همچنین به میزان بالای شیوع بیماری سرطان در کشور اشاره کرد و گفت: روزانه 60 تا 70 بیمار مبتلا به سرطان و درمانده از درمان از تمام نقاط کشور و خاورمیانه به دانشگاه علوم پزشکی تهران و انستیتو کانسر ایران مراجعه می کنند.
این جراح متخصص در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد داروهای شیمی درمانی اظهار داشت: ما همچنان در زمینه داروهای شیمی درمانی با کمبود مواجه هستیم. البته این نکته قابل ذکر است که حدود 50 تا 60 درصد این داروها در کشور تولید می شود ولی متاسفانه این داروها برای بیماران قابل دسترس نیست و باید مسئولان تلاش کنند و یک همت دسته جمعی رخ دهد که این معضل برطرف شود.
در این بخش از برنامه حبیب الله عبدالهی دیگر مهمان برنامه «ماهِ ماه» در استودیو برنامه حاضر شد. وی به روایت روزهای سخت بیماری که در گذشته داشته است، پرداخت و گفت: دارای سه فرزند بودم دو دختر و یک پسر که در سال 95 متاسفانه پسرم را در یک سانحه رانندگی از دست دادم. یکسال پس از این ماجرا علائم بیماری در من ظاهر شد. مشکل سوزش و دفع ادرار داشتم در ابتدا تصور بر این بود که با مشکل سنگ کلیه مواجه شده ام ولی با آزمایشات و سونوگرافی مشخص شد که به بیماری سرطان سارکوم لگنی مبتلا شده ام.
وی ادامه داد: آن موقع ساکن دزفول بودم و برای درمان به تهران آمدم و تحت عمل جراحی قرار گرفتم. طبق گفته پزشک معالجه م 90 درصد از توده سرطانی برداشته شد و مابقی آن باید طی جلسات رادیوتراپی از بین می رفت. متاسفانه همچنان علائم اولیه را داشتم و برای بار دوم مجبور شدم در دزفول زیر تیغ جراحی بروم ولی هیچ علائمی از بهبودی در من ظاهر نشد.
او افزود: این پروسه ی درمان یکسال به طول انجامید و در سال 97 با شرایط جسمی خیلی بد در حالیکه هیچ امیدی به زندگی نداشتم با پرواز به تهران و نزد دکتر سید روح الله میری آمدم.
دکتر میری ادامه داد: لحظه ای که آقا حبیب به همراه خانواده اش برای ادامه درمان به من مراجعه کرد شرایط خیلی سختی داشت و به خاطر دارم که روی برانکارد از شدت درد فریاد می زد. در انستیتو کانسر پرونده وی مورد بررسی قرار گرفت و علیرغم اینکه می دانستیم درصد فوت در حین جراحی بسیار بالا است به دلیل آن که مثانه، لگن و شریان های وی همگی درگیر این توده بودند این ریسک را پذیرفتیم و او را به اتاق عمل منتقل کردیم.
اسماعیل باستانی از آقا حبیب خواست که پایان ماجرا را خودش توضیح دهد. وی اینگونه شرح داد: زمانی که برای بار چندم برای انجام عمل جراحی در تهران بستری شدم، یکی از دوستانم از کربلا و حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) برای تبرک مقداری آب آورده بود و قبل از رفتن به اتاق عمل از آن آب خوردم و به ایشان توسل کردم، وقتی هم متوجه شدم که پزشک جراحم از سادات است مطمئن بودم حالم خوب خواهد شد و علمدار کربلا شفایم می دهد. شرایط سختی بود ولی این بار روحیه ام بسیار خوب بود و امید داشتم. به لطف پروردگار جراحی با موفقیت انجام شد و سلامتی ام را اول مدیون پروردگار و ائمه اش و بعد هم مدیون دکتر میری هستم. وی در پایان گفت: وقتی با تمام وجود به خدا و ائمه اش توکل می کنی و ایمان قلبی داری خودش کارسازی می کند.
ویژه ‌برنامه «ماهِ ماه» با مشارکت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید شده است که با اجرای اسماعیل باستانی، سردبیری مهدی حاجی میرآقا، کارگردان هنری حسن نظری و ‌تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین پورفاضلی در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 19 از شبکه سلامت سیما پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار