تداوم روند کاهشی ولادت در استان اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل ثبت احوال اردبیل خبر داد آمار ولادت این استان در سال گذشته در مقایسه با سال ماقبل، 8 درصد کاهش نشان می دهد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تداوم روند کاهشی ولادت در استان اردبیل

به گزارش اداره کل ثبت احوال استان اردبیل، شهرام رسولی، مدیرکل ثبت احوال اردبیل از تداوم روند کاهش ولادت در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته آمار ولادت ثبت شده در مقایسه با سال ماقبل آن 8درصد کاهش یافته است.

او افزود: کاهش فرزندآوری در بین خانواده‌ها و کاهش میزان ولادت همراه با افزایش میانگین سنی جمعیت استان اردبیل حاکی از حرکت جمعیت این استان به سمت پیری و سالخوردگی است.

رسولی در ادامه سخنان خود از کاهش زمان ثبت وقایع حیاتی از جمله ولادت و فوت در استان خبر داد و گفت: تمام آمارها بر پایه ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی استوار بوده و ثبت احوال استان توانسته در سریع‌ترین زمان آمارهای حیاتی را ثبت کند.

مدیرکل ثبت احوال استان به تعداد دفاتر پیشخوان ارائه دهنده خدمات ثبت احوال در استان اردبیل اشاره کرد و با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ دفتر در استان اردبیل به ارائه خدمات ثبت احوال مشغول هستند، گفت: در خصوص خدمات الکترونیک ثبت احوال پیشقدم بوده و ۱۸ مورد از خدمات خود را بصورت الکترونیکی ارائه خدمت می‌کند.

رسولی تصریح کرد: برای خدمت در مناطق روستایی و در سال گذشته ۳۶۰ مورد ده‌گردشی انجام شده و در ۲ بیمارستان و آرامستان بهشت زهرا جهت ثبت ولادت و فوت، نیرو استقرار یافته است.

او گفت: فعالیت‌های ثبت احوال و آمار و تحلیل‌هایی که ارائه می‌دهد برای برنامه‌ریزی‌های مختلف بسیار مهم بوده و آمارهای ثبت احوال، وضعیت اجتماعی و واقعیت‌های جامعه را مشخص کرده و راه ساماندهی و نظم خدمات در جامعه را هموار می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار