درخشش عکس «سوگ سردار سلیمانی» در ورلد پرس فوتو ۲۰۲۱

تهران (پانا) - دو عکاس ایرانی با یک تک‌عکس و یک محموعه‌عکس روایی در دو بخش خبرهای عمومی و ورزش موفق به قرار گرفتن در رده سوم بهترین‌های رقابت جهانی ورلد پرس فوتو 2021 شدند.

کد مطلب: ۱۱۷۸۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
درخشش عکس «سوگ سردار سلیمانی» در ورلد پرس فوتو ۲۰۲۱

به گزارش هنرآنلاین، فهرست برگزیدگان بخش‌های مختلف ورلد پرس فوتو 2021 اعلام شد و مدس نیسن از دانمارک با عکس «اولین آغوش» برترین عکاس سال شد. ضمن اینکه مقام اول بخش خبرهای عمومی را هم به دست آورد. این عکس تصویر یک زن 85 ساله را در آغوش پرستار خود در برزیل با رعایت کردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی زمانه کرونا به گونه‌ای ثبت کرده که توجه هر بیننده را جلب می‌کند و در آینده می‌تواند روایتی دقیق از در آغوش گرفتن در دوران شیوع کرونا ارائه کند.

در همین بخش یعنی خبرهای عمومی، «هزینه انسانی کووید-19» کار جاشوا ایرواندی از اندونزی جایزه دوم را از آن خود کرد و عکس نیوشا توکلیان از ایران با نام «مراسم سوگواری سردار قاسم سلیمانی در تهران» به جایزه سوم رسید. توکلیان این عکس را روز چهارم ژانویه 2020 در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در پایتخت ایران گرفته است. این قطعه مربوط به مجموعه عکس‌های تشییع سپهبد شهید سلیمانی است که از توکلیان در هفته‌نامه آمریکایی تایم منتشر شده بود.

دیگر نماینده عکاسان ایرانی در برگزیدگان ورلد پرس فوتو 2021 مربوط به بخش عکس ورزشی است. در این بخش فرشته اصلاحی با یک مجموعه عکس روایی با نام «اندیشه پرواز» جایزه سوم را از آن خود کرد. عکس‌ها داستان پارکورکاری به نام سعید رامین در گچساران است که هفت هشت سال پیش در جریان یک مسابقه پارکور آسیب نخاعی دید و ویلجرنشین شد. سعید پیش‌تر با یکی از شاگردانش به نام مائده آشنا شده بود و پس از معلول شدن با او (که ورزشکار رشته موتورسواری است) ازدواج کرد.

ورلد پرس فوتو 2021 در هشت بخش برترین عکس‌ها را معرفی کرد و امسال 45 عکاس از 28 کشور جوایز اول تا سوم را به دست آوردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار